Kroužkování - chainmail/chainmaille

Nedávno jsem objevila tuto úžasnou techniku tvoření šperků. Bohužel jsem zjistila, že je v Česku téměř nemožné sehnat opravdu kvalitní kroužky, které by se na toto hodily. Znáte tuhle techniku? Věnujete se jí? Zkuste poradit a podělit se o své zkušenosti a poznatky :-)
28.4.2011

Diskusi založil(a) 28.4.2011 Moreanne

Co je kroužkování?

Kroužkování (chainmaille) je už docela stará technika, při které se kovové kroužky různých velikostí ručně spojují do výsledného výrobku. Dříve se touto technikou vyráběla například kroužková zbroj, tzv. drátěné košile, které známe i z našich hradů. V současné době si tuto zbroj vyrábí především nadšenci LARPu, ti nejlepší pak spolupracují i s filmovými studii, kterým pomáhají vyrobit repliky staré zbroje. Například při natáčení trilogie Pán prstenů byli prý pánové, kteří košile vyráběli, natolik vytížení, že jim i slezly otisky prstů. Technika je to tedy docela náročná, ale velice efektní - dají se vyrobit opravdu skvostné kousky.

Moreanne 14.9.2011 19:46

Potřeby je kroužkování a kde je sehnat

Ke kroužkování jsou samozřejmě zapotřebí kroužky. Běžné spojovací kroužky nejsou moc vhodné, používají se speciální, většinou hliníkové eloxované kroužky, určené přímo na tuto techniku. U nás ještě nejsou úplně běžně dostupné, ale dají se sehnat například zde:
alunaramky.cz
Hodinář na Fleru
v Hodinářově e-shopu Myrings.eu
V obchůdku Winonne na Fleru
u paní Škorpilové
koralky-shop.cz

Pro odvážlivé, kteří se nebojí angličtiny, přidávám i zahraniční obchody Beadsisters, kde mají i kroužky z mědi a cenných kovů

The Ring Lord, tady nakupuje Hodinář svoje kroužky (pokud vím)

Kromě kroužků jsou potřeba i kleště, nekomu stačí jedny, já dávám přednost dvěma kleštím - jedny klasické ketlovací a jedny "čápovky", zahnuté. Sehnat se dají v běžných korálkářských potřebách, v galanteriích, v potřebách pro kutily, výtvarníky, nebo i v obchodech typu OBI, Hornbach a podobně. Speciální kleště seženete i na Myrings.eu