RODINNÉ KONSTELACE

Chystám se navštívit R.K.
Může mi, prosím, někdo poradit, kde jste byly spokojení a naopak na koho si dát pozor???
A Vaše zkušenosti s rodinnými konstalecemi???

30.5.2007

Diskusi založil(a) 30.5.2007 Pája188

 
 

reagovat Peter 13.12.2017 20:04  1%    +  -

Konstelace = NE
Je to nestabilna oblast a nazval som ju HRA na DUCHY co mi pride velmi odvazne.
Zvlast ak je niekto nepripraveny, zazil v poslednej dpbe traumu alebo ma predispoziciu na nejaku psychicku "poruchu" o ktorej vobec netusi lebo drieme v cloveku a nikdy nemusi prepuknut a prepukne prave vdaka konstelacii !!!
Mozete skoncit na psychiatrii aj v invalidite - nikdy neviete co riskujete.
Mozno 5% ttch co robia to robia naozaj profesionalne ale u ostatnych je riziko v podobe psychoz ci prepuknutia schizofrenie a podobne.
Riskujete tak ci tak aj profesional sa utne. Podla mna je to hra s ohnom ci duchmi a nepoznam pripad ze by niekomu naozaj nieco vyznamne vyriesila konstelacia v porovnani s dobrym psychologom. Je to len psychologia ale na riskantnom zaklade. V poslednej dobe tieto konstelacie robi takmer ktokolvek co absolvuje nejaky kurz a to uz je velka odvaha. Psychika cloveka je neprebadana vec a neriskoval by som. Zial najdete ludi s velkym egom ktori maju spasitelsky syndrom ci inu poruchu v hlave ci chcu byt obdivovani ci uznavani pripadne si zarobit. Tato oblast si vyzaduje velku lasku, vieru, pokoru a profesionalitu.
Ruku na srdce - kolko ludi to dnes ma ...

reagovat TH 2.1.2013 0:34  1%    +  -

hvezdickaq, hvezdickaq:
Pro mne byly rodinné konstelace také uchvatný zážitek, ale v životě mi nepomohly. Spíš něco hodně zkazily. Všichni aktéři (v roli mých rodičů, v roli mne atd) říkali to co skutečně je. Kromě jednoho, toho nejdůležitějšího - role mé ženy. Ta tvrdila, že mne miluje, ačkoli v té době připrovovala rozvod a přestěhování i s mými dětmi do ciziny. Diky tomu, že jsem si myslel, že mne miluje, jsem u soudu netvrval na střídavé péči a mé děti skončily v cizině. Konsteletérka mi řekla, že prý mne má žena skutečně milovala, ale někde v podvědomí a ani o tom nevěděla. Ale k čemu jsou nějaké podvědomé pocity, když v realu nemají vliv na nic.

reagovat hilarion 27.12.2012 11:40  34%    +  -

Barčaa:Já na rodinné konstelace nikdy nebyla,jenom jsem o tom slyšela.Ti co mi o tom vyprávěly si velice stěžovaly.Myslím,že k takovým věcem bych nevěřila a problémy bych řešila se skutečným psychologem nebo sama dle svého zvážení.

reagovat Pavla 13.10.2012 17:35  1%    +  -

Byla jsem pred casem u Petra K z Brna ( telefon 724120590 pokud nekdo bude mit zajem). Mela jsem velke problemy v manzelstvi a musim rict, ze mi hrozne moc pomohl, nerikal tomu rodinne konstelace, jen proste hodne vedel predem, jeste nez vylozil karty a napsal jsi datum narozeni. nechapu, jak to mohl vedet, pry vyuziva vychodni nauky a nesnasi moderni nazvy ktere dnes davame. Pravdou ale je, ze musi mit schopnosti, protoze vedel hodne, i to jake mam zdr problemy a i s tim mi pomohl. Nevim co presne vsechno vi a dela. Poslal jsem k nemu i kamaradky a vsichni si ho chvali, jedne zachranil manzelstvi, jedne rekl natvrdo, ze vztah s partnerem nevypada dobre a ona do roka nasla nejspis toho praveho a maji dnes spolu 2 deti. ja osobne si myslim, ze nestaci nejakej kurz nebo si neco precist,ale bez schopnosti je to jen jako cist kucharku a nikdy nic neuvarit.

reagovat Markéta 22.3.2012 23:20  1%    +  -

Věřím paní Miladě. Příspěvek paní Adély se mi moc nelíbí, opravdu to není anonymní a paní Milada to udělala moc dobře, že upozorní ostatní, když není sama spokojená. Takové drsné výrazy, jaké používala paní Adéla by opravdu terapeut používat neměl

reagovat Markéta 22.3.2012 23:19  1%    +  -

Věřím paní Miladě. Příspěvek paní Adély se mi moc nelíbí, opravdu to není anonymní a paní Milada to udělala moc dobře, že upozorní ostatní, když není sama spokojená. Takové drsné výrazy, jaké používala paní Adéla by opravdu terapeut používat neměl Milada:

reagovat Milada 23.2.2012 20:54  1%    +  -

"""MA REAKCE na nazor pani Urbancove ke konstelacim JE V UVOZOVKACH """
Budu reagovat na Váš názor, který jste mi bohužel nesdelila prímo, ale zvolila jste formu pomluvy na anonymních diskuzích ""Udala jsem sve jmeno, takze nejsem anonymni, proto jste me mohla i najit ne? Ja se za svuj NAZOR nestydim."""– na všech možných, kde se skoro nemohu bránit. """ Internetove diskuze jsou myslim od toho, aby tam clovek diskutoval a sdeloval svuj vlastni nazor. Na to byste jako terapeutka s 10ti letou praxi mela byt myslim pripravena."""Kdybych Vaši pomluvu náhodou neobjevila, viselo by to tu roky. """Jak velka mira nahody to asi byla? To si po kazdem klientovi kontrolujete na internetu diskuze, jestli na vas nahodou nekdo nemel nejaky nazor, ktery se vam nelibi?"""
Za 10 let praxe v konstelacích jsem jen asi dvakrát sezení chtela v prubehu ukoncit. Jedna situace byla s Vámi. """A ta druha byla s vama? Vypadalo to tak podle reakci, ktere jste mela na muj pribeh - zrejme se vas to nejak osbne dotklo. Otazkou je, jestli jste si tam taky neco neodzivala jako ucastnik konstelace...""" Odhadla jsem, že s mírou Vaší neduvery a neschopnosti jistého odstupu od procesu - byt v konstelaci, bude lepší, když vyhledáte na své problémy odborníka."""Ano, o to presne jde. Ale odstup od problemu byste mela mit vy ne ja - ja tam prisla s problemem a vase komentare typu---Vzdyt to jsou jen kusy mrtvych tel vyrvanych z delohy vasi matky. Oni jsou mrtvi rozumite! Nechte matku, at se s tim vyporada, to ona je VRAH, to ona ty deti zabila--- Nemyslim si, ze jsou vhodne lepe receno, jsou uplne nevhodne a to byste mela vedet, na to, jak dlouho to delate. Jak muzete nekomu podsouvat sve narozy a hodnoceni a oznacovat rodice za vraha to nechapu. Nemyslim si, ze je to terapeuticky vhodne tot vse. Co se neduvery z ktere jste me obvinila tyce - otevrela jsem vam svou dusi a ukazala bolest ze ztraty a chtela jsem si ji tam odzit...a vy jste me misto toho chtela poslat k psychiatrovi misto nechani prostoru k tomu, abych si to opravdu odzila...""" Tento svuj pohled jsem Vám otevrene sdelila. Nevidím v tom nic zlého, sama jsem v jedné životní fázi musela užívat prášky na spaní a znám pár mi milých lidí, kterí pomoc psychiatra vyhledali. """K teto ironicke poznamce se vyjadrovat nebudu."""Proto me mrzí že jste si to vyložila tak negativne. Mohly jsme o tom hned mluvit... proc jste to neudelala? """Muj naroz proti vasemu nazoru...proc bych s vama mela polemizovat, na to opravdu nemam cas a ani pro me nejste dulezita, abych s vama o necem polemizovala- krome teto diskuze, kterou jste vy zacala a mi prisel automaticky email, jinak bych opravdu na netu nesedela a necekala na zadne odpovedi do diskuze. Jen jsem chtela upozornit lidi, co budou hledat nejake info o konstelacich."""
Pokud se Vám neco na sezení nelíbilo, mohla jste mi tedy dát zpetnou vazbu hned – nebo sama odejít – jaký to melo smysl pokracovat asi 1,5 hodiny dál, když jste už ve me nemela duveru a byla naštvaná? """Nebyla jsem nastvana, jen prekvapena. Nemela jsem duvod odchazet, protoze dnes beru veci tak jak jsou a nedelam ukvapene nazory. Nazory si vytvarim az pozdeji po tom, co zhodnotim celou situaci.""" To jste se tak pretvarovala? Proc?? """Nepretvarovala, hodila jsem to v te chvili za hlavu, chtela jsem se podivat na jine veci."""
Pokud se ve Vás vztek zvedl až doma (asi hodne velký vztek, že? Možná je to to hlavní téma..), mohla jste me kontaktovat telefonicky ci emailem a konfrontovat se se mnou prímo nebo s tou silnou emocí dál pracovat. To že jste me zacla skryte pomlouvat místo konfrontace se mnou, nepovažuji za známku velké duševní zralosti. """Ne vztek se ve me opravdu nezvedl, toto neni me tema. Drive by me to nastvalo, ale ted uz ne, a prave proto jsem tam zustala a nechtela odchazet jako navztekana a urazena, chtela jsem to dodelat, at to je o cemkoliv. To je naopak znamkou dusevni zralosti dle meho nazoru. Naopak vase reakce na muj NAZOR uvedeny v diskuzich mi neprijde adekvatni. Navic me zde zase osocujete z toho, ze jsem dusevne nezrala a ze pomlouvam... Vite, to je opravdu smesne a vy jako terapeutka s dlouholetou praxi...takovyma komentarema ke me se akorat shazujete...zrejme si nedokazete drzet odstup od klientu vy coz si myslim, ze je pro tuto praci pomerene dulezite."""
Pri konstelacní práci se mužeme dotýkat hodne hlubokých a skrytých vecí, jakož i silných emocí, což se Vám zrejme stalo. """Ano, to se mi stalo a prisla jsem tam proto, abych si to odzila a pochopila vlastni silou a ne ze me budete posilat na psychiatrii a chtit ukoncovat konstelaci, protoze se vam to nelibi a nedokazete mi pomoct to zpracovat. Okdryla jsem si emoci, o ktere jsem nevedela, ze ji mam a....vy jste me obvinila z toho, ze jsem vlastne nenormalni a at se jdu lecit...Ale jeste jednou opakuji, od toho konstelace jsou - odkryti skrytych emoci a jejich zpracovani a ne nasledne dalsi potlacovai a podsouvani pocitu viny za to, co si prozivam.""" Práve proto jsou zralost a zdravý odstup tak duležité. """Ten zdravy odstup byste mela mit hlavne vy, ne ja.""" Pro nepripravené lidi muže být tato metoda dokonce nebezpecná. """Ano, to mate pravdu. Asi pred pul rokem bych se z toho, jak jste me obvilila sesypala a bylo by mi jeste hure. Dnes uz jsem mnohem dal a dokazu se na veci podivat s odstupem a zasmat se jim. Coz ddelam hlavne ve vasem pripade."""
Presto jestli jsem se Vás nejak dotkla, tak se tedy dodatecne omlouvám. """Nedotkla jste se vy me, ale zrejme jsem se dotkla asi ja vas, ze mate potrebu reagovat na vsechny diskuze, kde jsem psala svuj NAZOR. To jste asi musela stravit hodne casu jejich hledanim. V tom pripade se naskyta otazka - nepotrebujete si spis vy neco resit, kdyz nejste schopna snaset kritiku??""" Ve Vaší další práci na sobe Vám preju moc štestí a hlavne hodne opatrnosti - aby jste žádné odborníky nakonec vyhledávat nemusela. """Koukam ze vam ironie neni cizi...""" """K dalsim pripadnym komentarum se jiz nebudu vyjadrovat, na to opravdu nemam cas a ani naladu, doufam ze to pochopite."""

reagovat Adela 21.2.2012 19:57  1%    +  -

Milada: Milá Milado,
Budu reagovat na Váš názor, který jste mi bohužel nesdělila přímo, ale zvolila jste formu pomluvy na anonymních diskuzích – na všech možných, kde se skoro nemohu bránit. Kdybych Vaši pomluvu náhodou neobjevila, viselo by to tu roky.
Za 10 let praxe v konstelacích jsem jen asi dvakrát sezení chtěla v průbehu ukončit. Jedna situace byla s Vámi. Odhadla jsem, že s mírou Vaší nedůvěry a neschopnosti jistého odstupu od procesu - byť v konstelaci, bude lepší, když vyhledáte na své problémy odborníka. Tento svůj pohled jsem Vám otevřeně sdělila. Nevidím v tom nic zlého, sama jsem v jedné životní fázi musela užívat prášky na spaní a znám pár mi milých lidí, kteří pomoc psychiatra vyhledali. Proto mě mrzí že jste si to vyložila tak negativně. Mohly jsme o tom hned mluvit... proč jste to neudělala?
Pokud se Vám něco na sezení nelíbilo, mohla jste mi tedy dát zpětnou vazbu hned – nebo sama odejít – jaký to mělo smysl pokračovat asi 1,5 hodiny dál, když jste už ve mě neměla důveru a byla naštvaná? To jste se tak přetvařovala? Proč??
Pokud se ve Vás vztek zvedl až doma (asi hodně velký vztek, že? Možná je to to hlavní téma..), mohla jste mě kontaktovat telefonicky či emailem a konfrontovat se se mnou přímo nebo s tou silnou emocí dál pracovat. To že jste mě začla skrytě pomlouvat místo konfrontace se mnou, nepovažuji za známku velké duševní zralosti.
Při konstelační práci se můžeme dotýkat hodně hlubokých a skrytých věcí, jakož i silných emocí, což se Vám zřejmě stalo. Právě proto jsou zralost a zdravý odstup tak důležité. Pro nepřipravené lidi může být tato metoda dokonce nebezpečná.
Přesto jestli jsem se Vás nějak dotkla, tak se tedy dodatečně omlouvám. Ve Vaší další práci na sobě Vám přeju moc štěstí a hlavně hodně opatrnosti - aby jste žádné odborníky nakonec vyhledávat nemusela.

reagovat Milada 19.2.2012 17:36  1%    +  -

Rozhodně nechoďte do Brna k Adéle Urbancové...když jsem si prožívala jednu situaci,tak konstelaci chtěla ukončit a obvinila mě z toho,že jsem zralá na psychiatra!!! To přece nemůže vkládat své vlastní názory a pokud tak soudí,tak vůbec nemá tušení,o čem konstelace jsou. Vytahujeme si tam nevědomé procesy a konstelace jsou od toho,že ať je to cokoliv, tak si to musíme prožít a odžít v té konstelaci a ne se strachovat z toho, že jsem zralá na psychinu!! Absolutně neprofesionální přístup,NEDOPORUČUJU Adela Urbancova!!!!!!

reagovat Honza78 29.10.2010 14:39  5%    +  -

U kurzů konstelací je asi nejdůležitější osoba lektora/teraupeta. Při hledání kam se na konstelace vypravit jsem byl až překvapen, kolik lidí bez hlubší terapeutické praxe a vzdělání konstelace dělá. Pro mě je to tedy velmi osobní téma a nechtěl jsem se svěřovat někomu, kdo mě dokáže sice otevřít, ale poté mě v tom nechá. Toto se mi v několika předchozích kurzech stalo a byl jsem z toho poté dlouho špatný. Proto po opravdu důkladném hledání mohu všem doporučit konstelace, které dělají paní Šichová a Straková (už to, že jsou dvě je velký rozdíl) , obě zkušené psycholožky a teraupetky z Pražského psychologického centra (www.ppcentrum.cz). Jejich konstelace byly opravdu skvělé a byl jsem nadšen.

reagovat nemám 26.3.2010 20:08  5%    +  -

Vykvajzni se na konstelace atp. a chovej se jako člověk! Máš mozek tak ho sakra používej - je to to nejcennější co máš! Analyzuj problém, zhodnoť možnosti řešení, urči priority a kurvadrát podle toho konej! Nepříjemné? Bolestivé? Máš pravdu, není to příjemné. Ani trochu. Ale funguje to. A ta přisprostlá slova byla použita zcela záměrně - aby tě nakopla a donutila přemýšlet. Hodně stěstí :-)

reagovat KDYNE 8.6.2009 16:23  59%    +  -

Oblečení pro Tebe - Dámská móda a spodní prádlo

reagovat jana2222 7.6.2009 17:59  5%    +  -

belkin: taky názor i když dosti zajímavy kdysi jsem si myslela něco podobného ale nesuďme něco o čem nic nevíme to nám nepřísluší pak můžeme zjistit jak moc se pleteme a jak primitivní je pravda

reagovat belkin 7.6.2009 0:52  1%    +  -

Dobry den, ja mam pocit ze je to jenom vymyvani mozku. Znam par co jim to rozbilo vtah. Ona ho i kdys meli spolu dve deti opustila. Vtloukli ji tam do hlavy, ze se k sobe nehodi. Rekla mu ze si uvedomila ze ho vlastne nemiluje a nikdy ani nemilovala. Utekla mu za chlapem se kterym se seznamila na kostelacich.

reagovat susa 5.5.2009 10:04  1%    +  -

rodinné konstelace jsou především o duši,o tom jak se cítí duše v rodinném systému,my si naši rodinu vybíráme už nahoře a tak i vůči ní máme jisté "dluhy nebo přeplatky",proměnu po konstelacích nemusíš vnímat v realitě, stačí jen vnímat větší vnitřní pohodu.Nevím jestli by měl být terapeut psycholog,ale asi by měl mít vyřešeno na urovni duše s rodiči.Vřele doporučuji Ĺaďku Fricovou - funguje to!

reagovat Herulinka 22.1.2009 21:18  20%    +  -

jana2222: když jsem četla tuhle odpověď, mám skoro pocit, že nám s manželem se taky děje něco takového - občas mám dojem, že se musíme rozejít, ale pak zjišťuju, že nás neshody nějakým způsobem obohacují...jestli to tak má být a jestli to tak bude i nadále, pak jsem i za ty dohady svým způsobem ráda

reagovat jana2222 4.12.2008 11:23  10%    +  -

Petr: Jinak píšeš milovali což je čas minulý? Je tomu opravdu tak? Pak nemáš co řešit.

reagovat jana2222 4.12.2008 11:22  10%    +  -

Petr: Konstelace ti nepomohou vyřešit vaši lásku. Spíše ti to ukáže zda jste pro sebe stvoření proto abyste spolu navzájem se něco naučili a "porostli spolu". Nebo ti to také může ukázat žek sobě nepatříte.I to jsem už na konstelacích zažila. Ale také jsem jednou zažila že muž si vzal ženu jen tak nemiloval ji jen ji jibylo líto. A nakonec to byl jen jeho blok proč ji nemohl milovat protože si něco jen nalhával. I hádkami se ale člověk učí a druhý je vždy jen tvým obrazem at je to přítelkyně kolegové nebo děti. Co se ti na nich nelibi to je jen něco co tobě vadí a oni ti je ukazují. S vlastní zkušenosti mohu říct, že hádky můžou být sebevíc velké ale jestli k sobě patříte tak spolu budete a nakonec třeba zjistíte že jste "spřízněné duše" a vůbec vám to nepujde do hlavy. Hádky a patříme k sobě?No to není možné. A postupem času si člověk uvědomí že za ty hádky je vděčný protože se prostor pročistil a my opravdu zase porostli a dostali se jinde. Ať to byla pitomina nebo něco zavažnějšího (stejně pak přijdeme na to že tak závažné to není že to byla hlouppost ale naučila nás opět něco) Je ručitě dobré jít společně my s manželem už i na individuálky jezdíme spolu. Ale ty společné jsou přeci jen příjemnější i když je někdy nepříjemné o tom mluvit.

reagovat Petr 29.11.2008 20:14  1%    +  -

Chtěl bych se s vámi podělit o mou zkušenost a zároven poprosit o radu.S přítelkyni jsme 4 roky, velmi jsme se milovali a rozuměli si,občas se i hádali, ale poslední dobou jsme měli větší a větší problemy,neustále jsme se hádali.Ona začala chodit na konstelace a doufala,ze se náš problém vyřeší.Po asi třech konstelacích jsme jeli na dovolenou,kde jsme se opět pohádali a já jsem řekl konec,po týdnu,když mne prosila jsem si to uvědomil a pak se to obrátilo v ní.Trvá to už měsíc,říká,že mne miluje,ale že nevěří,že bysme se v budoucnu nehádali,že se mnou nebyla svá, neustále se ponižovala a bojovala za naši lásku a že jí konstelace pomohli tohle vyřešit.Bydlíme spolu a občas i pracujeme.Moc to bolí,někdy je milá,obejme mne a pak ochladne.Chtěl bych jít na konstelaci taky,už jen proto,abych něco pochopil,aby to přestalo bolet..a snad abych zachránil naši lásku.Předem moc děkuji za odpovědi.Petr

reagovat Janutska 10.10.2008 1:40  54%    +  -

Barčaa: ja vim... no naposeldy me bolela hlava jako nikdy v zivote snad ne.. resily se moje zavazne problemy.. myslela jsem ze mi pak doma ta hlava praskne..
mas pravdu.. je treba se na to divat i z jine stranky.. stejne tak jako ja jsem psala nize, ze se neco dozvis, ale mozna neni ani tak dulezite se dozvedez pricinu jako odstranit problem.. no urcite me chapes.. vsak vis o cem mluvim

reagovat Barčaa 10.10.2008 1:23  100%    +  -

Janutska : já jsem taky chodila, a docela k fakt dobré paní....hodně studovala psychologii a veškeré další věci s tím spojené. přišlo mi, že ví, co dělá.
Pokaždé , když jsem odtud šla, mě bolela hlava, Frozně.
A bylo zvláštní, že jsem nehrála v těch konstelacích, asi jsem se nehodila, jen když bylo málo lidí a potřebovali mne do počtu...

Tahle "hra" jde ale prřes informační pole Země a nemusí být pravdivá.
Leckdy se tedy ukáží věci, které nejsou pravda a jsou hlavně ztapojeny síly, které nevidíme...a to je právě ten problém.
Konstelace mohou někdy pomoct, ale i naopak....a zas - jakési nebezpečí tu je, zvláš´t pro hodně ovlivnitelné a citlivé a nestabilní a emocionálně nastavené lidi.
Ti pak mohou zabřednout do dlouhotrvajích problémů.
Rozhodně je to hodně zajímavá podívaná.... a možná právě to malinko vidím z nadhledu, protože přestože jsem párkrát hrála, většinou jsem seděla jako pozorovatel.

reagovat Janutska 9.10.2008 17:35  52%    +  -

Barčaa: Rodinne konstalace mi take prijdou na urcite typy problemu dobre... hodne se v nich odhali.. akorat si posledni dobou kladu otazku jestli je dobre nektere veci odhalovat.. Neco se dozvis a co s tim... ucinek konstalaci je nekdy az do roka a to je hoodne dlouha doba.. Presto mam konstalace rada. .jsem vzdy v nemem uzasu jak vse do sebe zapada Jezdim na ne obcas do Loun.. delaji je tam moc prima holky.

reagovat Lochneska 3.9.2008 12:05  1%    +  -

Ahojte, když tak čtu co píšete, tak si říkám, že někteří po terapeutech vyžadujete, aby byli dokonalost sama. A co Vaše zodpovědnost za volbu pomoci pro sebe? To je skoro to stejné, jako když jdete k psychiatrovi, on Vám napíše prášky na konkrétní problémy a po pár letech ho budete obviňovat, že díky němu jste závislý na práškách.

reagovat sisinka1 23.6.2008 16:09  5%    +  -

Pokud váháte,zda jít na konstelace,tak je doporučuji,ale opravdu je potřeba odhodlání a chuť,ne zvědavost.Určitě nečekejte,že se rázem vyřeší Vaše problémy,ale možná pochopíte, mnoho ze svého života a objevíte i vlastní chyby,a to je někdy k nezaplacení.Na RK jsem šla po té,co mi o nich vyprávěla neteř,hodně jsem si přečetla na netu,ale stále jsem si nedokázala průběh představit,přesto jsem se přihlásila se svým problémem první /často se na mnoho účastníků sezení ani nedostane/,bylo to neuvěřitelné,jak naprosto cizí lidé,cítili,co se odehrálo v naší rodině,jak se chovali členové rodiny,jejich postoje-prostě neuvěřitelné.Tohle všechno bych si řekla náhoda,ale když jsem pozorovala příběh mojí neteře,který trochu znám,přesto už nejsem v přímé linii,to jsem teprve valila oči,jak trefně popisovali aktéři charaktery členů a své pocity.Snad nejzajímavější je,když si vás někdo vybere jako zástupce za člena rodiny a vy cítíte naprosto proti své vůli různé emoce -nemávist,lásku,pohrdání,k někomu kohu vůbec neznáte nevidíte.Potom,když hovoříte s lidmi,je zajímavé,jakým způsobem vás přítahují lidé k volbě za členy rodiny,prostě je to povídání na moc dlouho.Jestli mi to nějak pomohlo?Zjistila jsem,že jsem dělala mnoho chyb,o kterých jsem nevěděla,neboť na mě byly neznalostí přeneseny v rodové linii a až zda jsem pochopila,že můj špatný vztah s dcerou pramenil odsud.RK je asi samy neodstranily,ale našla jsem sílu dceři vyprávět o všem,co jsem prožila,poplakaly jsme si a velké pozitivum je,že jsme k sobě našly cestu. Není to krásné!!! Byla jsem u Simony Procházkové na Vyšehradě

reagovat Zin 22.6.2008 17:05  5%    +  -

Já byla ve čtvrtek na konstelacích, které vedl Zdeněk Šimanovský. Tituly vynechávám, ty tu nemají platnost. Bylo to senzační.

reagovat VilmaA 14.4.2008 20:55  5%    +  -

cecilka: Ahojky i mezi lidmi co vedou konstelace se dají najít vystudovaní psychologové........
např. PhDr. Jaroslav Simon

reagovat hvezdickaq 28.6.2007 13:35  6%    +  -

já byla na rodinné konstelaci před 3 roky,byl to úžasný zážitek,vše co se tam odehrálo bylo opravdu trefeno do pravdy,ale nezdálo se mi,že by to mělo nějaké výsledky zlepšení vztahů atd.

reagovat Barčaa 31.5.2007 14:39  56%    +  -

Pája188: Opatrnost je opravdu na místě...tohle není úplně obyčená metoda, otevírají se dvířka trochu i jinam..a ten, kdo je vede, tomu musíš opradu důvěřovat. Jinak může natropit víc škody než užitku, vím, o čem mluvím.

reagovat Barčaa 31.5.2007 14:38  56%    +  -

Pája188:

Informace pro první seznámení s Rodinnými konstelacemi:

Je v pořádku, když se Rodinných konstelací zůčastníte sami, bez dalších členů vaší rodiny. Při sestavování osobní konstelace je důležité, že vás i ostatní členy rodiny zastoupí zástupci vybraní z účastníků. Přesto, že si konstelaci staví jeden člen rodiny, její řešení se dotýká i všech ostatních.

Ideální je, když si můžete zjistit co nejvíce informací o historii své rodiny, o vyjímeč-ných osudech jejích členů posledních 3 (4) generací. Důležité jsou informace jako předčasná smrt (do věku 40 let), sebevražda, rozvod, nehoda, vážná nemoc, tělesné postižení, těžký osud, zločin…Někdy jsou v Rodinném systému členové, kteří byli vyloučeni nebo se na ně zapomnělo. Je dobré mít o tom informaci.

Prvním předpokladem smysluplné inscenace Rodinné konstelace se upřímný úmysl všech účastníků. Účinek konstelace může být velmi hluboký, proto je nezbytná atmosféra spolupráce a tichého soustředění celé skupiny. Klientem, který si staví osobní konstelaci, se stáváte tehdy, když máte opravdu důležtou otázku nebo skutečnou potřebu. Samotná zvědavost nestačí.

Každý z účastníků může být požádán, aby zastupoval konkrétního člena rodiny v klientově konstelaci. Úloha zástupce je následující: soustředí se a vnímá, jak se cítí na místě, kde stojí. Na vyzvání řekne co cítí, bez ohledu na to, zda jsou tyto pocity v souladu nebo v rozporu s jeho osobními hodnotami. Pocity neinterpretuje.

Mnozí učitelé Rodinných konstelací se shodují na tom, že nejhlouběji skryté síly si uvědomili tehdy, když byli "pouhým pozorovatem", nikoliv klientem či zástupcem.
Podrobněji o Rodinných konstelacích:

Naše rodina ovlivňuje to, jak se díváme na svět, to jak cítíme, jak myslíme a jednáme. Určuje kvalitu našich vztahů, zdraví, života. Čím více tuto skutečnost popíráme, tím je naše nevědomá "závislost" na rodině silnější.

Rodina je systém a má svůj přirozený řád. Je to řád lásky. Je to skrytá síla, našim očím a mysli neviditelná. Tradiční psychoterapie k ní nemá přístup. Avšak v Rodinných konstelacích vyplouvá na povrch a ukazuje nám, jak a kde jsme ovlivněni osudy svých předků.

RK pracují s fakty. Události jako předčasná či náhlá smrt, sebevražda, vážná nemoc, zločin, vyloučení či zapomenutí člena rodiny, mají destruktivní dopad na celý Rodinný systém. V zájmu rovnováhy na sebe pozdější generace bere lítost, vinu a trest, které jí nepatří. Lidé žijí úděly jiných, aniž by si toho povšimli.

Řád lásky Rodinného systému vyžaduje, aby každý živý i zemřelý člen rodiny v ní měl své přirozené místo a úctu, nezávislé na přání jednotlivých členů. Je-li některý člen zapomenut, vyloučen či nerespektován, Rodinný systém ho v zájmu lásky a přežití "nahradí" jiným členem - obvykle dítětem.

Tyto děti se potom i v dospělosti marně snaží z nevědomé lásky napravit to, co neudělaly, nevědomky nesou břemena, která si nenaložily.

Pomocí Rodinných konstelací můžeme všem zapomenutým, vyloučeným či nerespek-tovaným předkům vrátit jejich místo a úctu. V důsledku toho se s nimi přestaneme nevědomky ztotožňovat, přestaneme nevědomky opakovat jejich osudy a začneme svobodně žít svůj vlastní život.

Nikdo z nás nemá na vybranou, do jaké rodiny se narodí. Všechny osudy našich předků jsou také součástí nás samých. Můžeme se však rozhodnout, zda se dáme cestou slabosti či síly. V tom spočívá naše svoboda. Můžeme žít jako oběti a do konce života naříkat na svůj osud nebo pomocí Rodinných konstelací navrátit do své rodiny rovnováhu. Když se to stane, pocit viny se vrátí tam, kam patří a příští generace už nebudou tímto břemenem zatíženy.
Vztah rodičů a dětí:

Zkušenost Rodinných konstelací ukazuje, že v rodinách je často po mnohé generace narušen zejména vztah mezi rodiči a dětmi. Rodiče nemají v našich srdcích své přirozené místo, respekt a úctu. Avšak právě rodiče spolu s ostatními předky jsou naše kořeny. Pokud své rodiče přijímáme a ctíme, proudí námi životodárná síla, máme svobodu jít svou vlastní cestou. V opačném případě jsme oslabení a závislí.
Pouze naši biologičtí rodiče nám mohou dát to nejcennější - život. Je přirozené a správné, že dítě si bere život se vším, co k němu od rodičů dostane.
Pokud samo sebe povýší do role soudce a nedokáže své rodiče přijmout a respektovat, zůstane na nich i v dospělosti nevědomky závislé. Potom ani odchod z rodičovského domu nebo přerušení styku s otcem či matkou nemohou člověku přinést vytouženou svobodu.


Jak Rodinné konstelace probíhají?

V atmosféře tichého soustředění si klient vybere ze skupiny účastníků zástupce členů své rodiny včetně sebe. Rozestaví je v prostoru podle svého vnitřního pocitu. Řád lásky začne vyplouvat na povrch. Jednotliví zástupci na vyzvání průvodce popíší své pocity, s pomocí průvodce hledají a nacházejí své správné místo. Nakonec se klient vymění se svým zástupcem.

Je fascinující, že zástupci přesně cítí emoce těch členů rodiny, které v konstelaci zastupují, často vnímají i jejich fyzické potíže. Je to vyvoláno místem, na které byli postaveni a směrem, kterým se dívají. Někdy konstelace dokonce odhalí skrývaná Rodinná tajemství.

Řád lásky, který během konstelace vyplouvá na povrch a jeho hojivý účinek působí na celou rodinu i na všechny přítomné. Systém se postupně dostane do rovnováhy, když každý jeho článek získá své právoplatné místo a úctu. Tento pocit harmonie mohou všichni účastníci Rodinných konstelací intenzivně prožívat.

Rodinné konstelace mohou pracovat s původní rodinou (naši rodiče, popř. jejich dřívější či noví partneři, sourozenci rodičů, naši prarodiče, popř. jejich sourozenci, naši sourozenci -i nevlastní…) se současnou rodinou (náš partner, popř. dřívější partneři, naše děti -i nevlastní..), se skupinami spolupracovníků, s jednotlivými orgány těla, se závislostmi...

reagovat Pája188 31.5.2007 13:12  5%    +  -

R.K.-rodinné konstelace
Diskusi jsem založila, protože jsem se chtěla dozvědět více. Známá se mi to snažila popsat, vysvětlit nevysvětlitelné? Mám z toho i trošku strach, ale když budu u dobrého terapeuta, zřejmě bude vše OK.

stránkování diskuse:

Váš názor:

Jméno:

Nejste přihlášen(a). Je lepší se nejdříve přihlásit.


Přihlásit na tomto počítači trvale:
  Registrace
diskuse: RODINNÉ KONSTELACE
Diskusi založil(a): Pája188
přispívání bez omezení
Nástenka - Stát se clenem
Clenové diskuse - Clenové online:
Nacházíte se v sekci:
Diskuse -> Zábava -> Astrologie a duchovno
Přečtěte si
Jak vyrobit lojovou kouli pro sýkorky a další ptáčky Iveta zhubla přes 30 kilo. Kila šla dolů velmi rychle Je váš sexuální život na vrcholu? Takhle to poznáte Kariéra a peníze v roce 2018 podle numeroložky Lenky Suchardové PETRA (48): Po roce jsem vzala zpátky svého muže. Učím se s ním zas žít Škůdci a choroby pokojových květin v zimě: Jak je zlikvidovat Jak připravit batáty? 6 nejlepších receptů s masem i rybou Rudá rtěnka, objemné řasy, mašle ve vlasech: Trendy pro rok 2018 Chcete letos zhubnout? Tyto diety jsou nejlepší! Skuteční loterijní milionáři. Jak utrácí výhru?