Reklama:
Do arabských zemí pouze zahalená

Stále platí i v dnešním světě, jiný kraj jiný mrav. Blíží se léto a doba dovolených a nás to bude lákat do dalekých zemí, nejen za sluncem a báječným koupáním, ale také za poznáváním historických památek a jiných kultur. Velice odlišné od evropské kultury jsou země islámské, v těchto zemích platí určitá nepsaná pravidla, která je záhodno dodržovat. Jsou to většinou různá omezení týkající se žen, a která pro muže neplatí. Pokud nejste patřičně zahalená (v letním horku vás neomlouvá krátký rukáv ani volně vlající vlasy), vyvoláte v místních mužích neobyčejnou vlnu nevole a budou po vás požadovat okamžitou nápravu. Pokud to neučiní oni, tak potom jistě mravnostní policie, tak je to například naprosto běžné v Iráku. V některých muslimských zemích se setkáte i s poněkud benevolentnějším pohledem na věc a mnohé vám tu bude jako cizince odpuštěno, to platí třeba o Sýrii, Turecku či Tunisku.

Evropské ženy jsou v arabských zemích považovány za symbol volného sexu a tudíž podle toho s vámi budou i nakládat. Budou na vás pokřikovat, pomlaskávat, jakmile projdete okolo. Dokonce i v některých situacích navázání očního kontaktu berou tito muží, kteří od svých vlastních žen vyžadují absolutní mravní ukázněnost, jako výzvu a vy se můžete rázem ocitnout v problémech. Rozhodně místním mužům nepodávejte ruku, stejně vám ji nestiknou, neboň tělesný kontakt s jinou než vlastní ženou jim jejich víra zakazuje.

Tím jsem vás ale rozhodně nechtěla odradit od návštěvy arabského světa, jehož památky jsou tak nádherné, v mnoha muslimských zemích je právě díky přísným režimům pro turisty velice bezpečno, nemusíte se bát krádeží ani přepadení, za ty totiž místním hrozí vysoké tresty.

Autor: Dana Alsherová

Datum vydání: 28.6.2001
Co s článkem
Přidat k oblibeným článkům        Vytisknout        Poslat e-mailem

Názory čtenářů

Poslední
Anonym 5.9. 2:40
Lucinka trochu blaboli nesmysly, ale v necem ma pravdu: pokud jim to dovolite, klidne to udelaji. Arabove totiz potrebuji stanovitjasne hranice.
Barushko, manzelstvi se neuzavira se zamilovanosti, ale z rozumu. Ten tvuj se s nejvetsi pravdepodobnosti potrebuje dostat do Evropy a ziskat penize za kazdou cenu. Nezazlivam mu to, v Egypte je misty neuveritelna bida. Zrejme je to animator, cisnik a podobne, nemam pravdu? Pokud to ve vztahu doslo dal nez k polibku, na vztah zapomen (pokud netouzis ciste o sexualni vztah s tim, ze ho dostanes do Evropy). Mas-li zajem, napis Kristyne, je v podobne situaci. Uz jsem ji neco psala, muze ti to preposlat.
Anonym 29.8. 8:32
ahoj holky...jsem moc ráda jak mluvíte o arabech....já když sem byla v egyptě tak sem se zamilovala do jednoho egypťana....je to mooc hodnej muž..chtěla bych s ním žít ,,aale nevím zda bych tam vydržela je mi teprve 16...pořád si s ním píšu a volám přes skype..je mi bez něj hrozně smutně a jemu beze mě taky
PS:pro czech rasistu...je jedno jakou barvu kůže maj...zaleží jak se chovaj..a kdoví jak se chováš ty .asi hnusně jak ses tady tet předvedl..je mi z tebe zle
Anonym 20.8. 13:26
Ono zase pozor. Pokud mluvite o Iraku, tak to takove "mozna" je (tam sem nebyl), ale napriklad o Turecku nebo tunisko se takto uvazovat vubec neda. Jsou to velice "poevropstene" zeme zijici z turismu. K evropskym zenam se chovaji presne naopak jak tady pisete..velice slusne a s uctou..
Anonym 12.8. 22:02
Ahoj všichni.. hodně se zajímám o arabskou kulturu už několik let,ale boužel zatim jen teoreticky:-( chtěla bych osobně poznat pár lidí z této národnosti.. mrzí mě,že jsem doposud někoho takového nepotkala..pokud o někom víte, tak mi napište na icq-471989644.. děkuju.Viki
Anonym 25.6. 18:58
Pro Malika: Prosimte strasne rada bych si s tebou chtela promluvit moc me zajima jake to je zit s Arabem zdali je to tezke nebo tak...podle me neni arab jako arab stejne neni cech jako cech a nemuzeme je hazet do jednoho pytle a navic ted uz doba pokrocila trochu i u nich a neni to tak hrozna jako driv..prosim napis mi na mail H.Kristyna@seznam.cz
Anonym 24.6. 10:03
DĚTI PŘIPADNOU VŽDYCKY JIM PÁČ DLE KORÁNU JSOU KŘESTANI, ŽIDÉ HINDUISTÉ ATD JINÉ NÁRODNOSTI A NÁBOŽENSTVÍ NEPŘÁTELÉ ISLÁMU A ISLÁM JE POVAŽOVÁN OPĚT JEN ISLÁMISTY ZA NADŘAZENÉ NÁBOŽENSTVÍ VŠEM.JSTE CHUDÁCI HOLKY ŽE SKOČÍTE NA UDIČKU TAKOVÝM LIDEM VYZNÁVAJÍCÍ TAK NÁSILNÉ A KRUTÉ NÁBOŽENSTVÍ..TADY NA VÁS BUDOU HODNÍ ALE JAK SE DOSTANETE TAM ZAŽIJETE PRAVÉ PEKLO A S DĚTMI SE ROZLUČTE
Anonym 24.6. 9:26
NENÁVIDÍM ISLÁM PLNÝ OMEZENÍ JEN PRO ŽENY JAKOBY TAM BYLY ŽENY NÁKÝ LEPŠÍ ZVÍŘE JEN NA SEXD.JAK SE CHOVAJÍ K ŽENÁM JE FAKT MAZEC A JE TO FAKT ODPORNÝ.NENÁVIDIM TYHLE CHLAPI CO BEROU ŽENÁM SVOBODU KVŮLI VLASTNÍMU JEŠITNÝMU EGU.AŽ POJEDEŠ ZA TIM ALŽÍREM SAMA UVIDÍŠ JAKÝ ISLÁM JE DOOPRAVDY. BUDEŠ MOŽNÁ AŽ 4 MANŽELKA, ZTRATÍŠ ÚCTU A SVOBODU A POČKEJ JAK SE ZMĚNÍ JEHO VZTAH K TOBĚ AŽ PŘIJEDEŠ DO JEHO ZEMĚ.ISLÁM JE ZLO PLNÉ NÁSILÍ A TYRANIE
Anonym 5.6. 3:18
Ahojky Vám všem.Někdy se dívánm na tyto stránky a to z toho důvodu,že žiji přes tři roky s Alžířanem a jsem tedy zvědavá na zkušenosti Českých žen,plně tady souhlasím se vším co tu psala Veronique,její názor který sem přidala jsem četla jedním dechem a hrozně jsem jí rozumněla.Bylo to moc pěkné.Mě je ted moc smutno.Odjel mi trvale do Tunisu a já mám odjet za ním,ale až za dva měsíce.Neměli jsme to vůbec jednouduché,pracovali jsem spolu v jedné firmě a lidé jsou občas dost krutí.Nepřáli nám naší lásku a unavovaly mě jejich nesmyslné dotazy,jako například,jestli chodím doma zahalená a nebo jestli se vůbec můžu smát,říct svůj názor atd.Z firmy jsem proto odešla a ted je klid,co říct takovému buranu,jen ho poslat do někam.Jde o to,že lidé jsou opravdu spacifikovaní z médií a podobně,ale samozřejmě nechci nikomu brát jeho názor.Méte své zkušenosti a proto jsem píšete,ale pokud nic nevím a jen slyším,tak víte jak se to říka"nesud pokud nevíš"
Neznám hodnějšího a tak zásadového a inteligentního člověka,pracovitého a důsledného.Nikdy mě nenutil k něčemu co bych nechtěla,je velice přispůsobivý a má to v hlavě srovnané.vždy říka,že mu Čechy daly a on bral a byl tady štastný.Ke mě se vždy choval slušně a vím,že mě miluje a já jeho a proto jsem se rozhodla odjet za ním,sám mi řekl,že to nebudu mít v této zemi jednoduché,Tunisané jsou jiní než Alžířané,budu si muset zvyknout na jejich neustále připomínky a skrátka úplně jiný styl života,také vím,že je nutné se té zemi přispůsobit,nejedu tam proto,abych si něco dokázala a proto se podle toho budu muset chovat,zbytečně na sebe nebudu upozornovat krátkými sukněmi a nebo pohledy do očí,jedu tam jednoduše žít a uvidíme jak to dopadne,možná někdy napíšu,ale vím jedno,že na svého milovaného názor nezměním,Všem přeji jen to nej,mějte se hezky..
Anonym 5.6. 2:32
ano
Malika 4.6. 15:59
Ja jsem vdana za Egyptana a zijeme spolu dobre.
Jak uz nekdo psal, jsem pro nej kralovna, po cizich zenskych se nediva, muzu si delat so chci bez strachu, ze by me opustil.
Anonym 13.2. 7:36
muj manzel je Arab a je to nejhodnější chlap pod sluncem. Čas prověřil
Anonym 15.11. 20:24
Dobrý den,
nevím, zda se obracím dobře, ale hledáme všudemožně do českého válečného filmu TOBRUK ženu, cca 35-45 let, Arabku, žijící u nás, ovládající svůj rodný jazyk arabštinu s hereckými schopnostmi. Pokud by jste náhodou o takové věděli, prosím kontaktujte mě, email: akv@centrum.cz
Děkuji, Klára.
Anonym 26.10. 19:43
ahoj Sáro,
ptáš se na zkušenosti s vízy pro Tunisany.Na to abys mohla dostat pozvání potřebuješ na cizinecké policii doložit dost velkou sumu na účtě. Ale to je ten nejmenší problém, protože tunis má strach o své ovečky aby se jïm nerozprchli do světa a tak mají dost přísná pravidla.My zkoušíme skoro tři měsíce a stále nic. Včera už měl letět, ale prostě si zase něco našli. Jestli do toho opravdu chceš jít tak si připrav nervy a hlavně si zachovej chladnou hlavu, aby jsi pak neudělala nějakou hloupost.Přeji hodně štěstí, ať je to pravá láska a všechno dobře dopadne. Monika
Anonym 7.10. 14:39
Mája -Victoria
No ahooj vicky četla sem to celý i to poslední pokračování a naskakuje mi husí kůže je to něco....je to jak vyprávění 30 ženský...já se taky tak nak v tym věku a taky hodně vim a zajímáj mě tyhle státy a všecko okolo nic...a podle mě když četlo hodnej holek knížky nebo tadyty případy stejně tam dou s myšlenkou že ten jejich bude jinej...nikdo nebude věřit dokavad si to nepozná na vlastní kůži...ale jedno ti řeknu když sem byla v egyptě bavila sem se s arabem byl muslim a řekl mi at si nikdy nehledam arama koukam na něj proč dty všoichni se tam na mě smejou a chtej chodit na diskotéky a tak...ak řikam proč...řek mi solidní češtinou Ty snim totiž nebudeš nikdy štastná najít araba pro evropskou dívku je jako hledat nitku v kupce sena...na tuhle větu nikdy nezapomenu...protože on o tom asi bude něco vědět když je arab...promysli si všechno...a bud ráda co máš kde ses narodila a jaká máš práva...nehrn se do místa kde budeš ta která má poslední právo na názor...zamysli se opravdu nad všim...děláš to fakt jenom pro sebe...jeslti chceš napiš mi na chikyta@seznam.cz a nebo na icq 301-208-432 jeslti chceš pokecat měj se krásně a držim palce pusůů
Anonym 3.10. 20:45
JSOU TO STRASNÍ HAJZLOVÉ,NEBUDTE NAIVNÍ CHTEJÍ NÁS JEN DO POSTELE POKUD NEKDO ZNÁTE MUSLIMA JMÉNEM TAMMAM ŠUAJB TAK SI NA NĚJ DEJTE VELIKÝ POZOR NEBYLA JSEM JEDINNÁ PODVEDENÁ JE NÁS TOTIŽ VÍC
Anonym 29.9. 10:19
Ahoj,
nevite nahodou jak najit v Dubaji praci? 3 roky ucim a predvadim brisni tance.najtka@post.cz
Anonym 28.9. 13:14
Ahojky! Zrovna řeším dost důležitou věc a to je svatba s tunisanem. viděl mě dvakrát a už si mě chce vzít. Představil mě rodině, která se ke mně chovala velice hezky .Když jsem se ho zeptala, kde chce žít, myslel, že s ním budu v tunisu ale pak řekl, že semnou půjde kamkoli, klidně do Prahy. jenže vůbec nevím, co by tady dělal za práci, když neumí zatím česky. Bojím se,že ho tady budu živit, kdybych se za něho provdala, že se začně chovat, že mě má jistou a bude mi jenom přikazovat a zakazovat, a na to já jsem pes. Co se týče kultury, v mnoha ohledech si vyhovujem a jsme hodně stejní co se týče názorů, on se nemodlí ani nechodí do mešity, já jsem křes´tanka, je mi jedno jestli se modlí. Jenže se bojím, kdyby mezi námi někdy došlo k rozvodu, že děti připadnou jemu, či jeho matce. Nevím, jak to u nich chodí.! Když jsem ho chtěla nejdříve pozvat do Prahy a představit ho rodičům, odmítl, že nejdřív pojedu se vdát tam a potom že bude oslava tady. Jenže rodina mě odsoudila, že chci araba, se kterým si opravdu zatím, rozumím. Všichni mi to rozmlouvají, ale srdce mi nedá spát a stejně udělám to co cítím. Opravdu mají takový problém s dokladama sem přijet, i kdybych mu poslala pozvánku??? nevíte prosím někdo o tom něco? Děkuju moc, ahoj
habibi71 28.9. 2:24
Proc kdyz se rekne arab tak si kazdy hned predstavuje zahalene zeny a jejich utlacovani a co ja vim co jeste. Nesud kdyz neznas. Arabove jsou pohostini, jiste ze se od nas necim lisi ale jejich pohostinost je ve svete znama. Myslim ze tohle muze potvrdit kazdy kdo nekdy mel moznost navstivit arabske zeme. Takove to jedna pani povidala .....tak toho jsem se tady a i jinde nacetla dost. Myslim ze clovek ktery zil nejakou dobu v techto zemich to muze potvrdit.t.sašenka:
habibi71 28.9. 2:15
To s tim rozmyslenim plati vzy, ne jen na cizince ale vubec v zivote. At je to cech nebo arab.OLGA S.:
Anonym 17.7. 22:48
Chodím s Jordáncem a vím, ze bych ho za nic na svete nevymenila :-) Uz jsem si jista :-)
Mája:-) 13.7. 12:30
Ahojky Viki..četla sem tvuj příběh a docela mě zarazil..newim určitě ho miluješ ale seš si jistá že ej to přítel na celý život?když to tak řeknu už tě buzeruje teďka tak se můžeš podívat jak to bude dál..:-)Já se taky zajímam o arabskou kulturu,jazyk,lidi a všechno ale s mírou..když ejdu někam na dovču tak i o araby protože sme mladá...ale s myšlenkou na to že odjedu přijede nová a je to na novo..!a u nich je všechno jiný než u nás..my nechápeme je a oni zase nás..skoro ve všem..My s enemůžeme srovnávat snima..a málo kdy smíšené manželství s rabem vydrží..a ty si mladá holka nekaž si život a nehrň se hlavně do budoucnosti..:-) protože nezapomen že on tady tedka třeba žije ale co bude chtít za pár let?a budete mít třeba dítě?u nich hraje i velkou roli rodina,náboženství a všechno..takže nejdej na krásný výraz v očích ale mysly do předu a hlavně na sebe..protože ne vždycky to dopadně dobře..jestli chceš napiš mi na chikyta@seznam.cz neob všichni kdo chtějí určitě odepíšu mějte se...:-) a Viky drž se..
Anonym 13.7. 12:19
Ahoj Viky taky sem koukala co si psala...a asi tě chápu já sem taky byla na ruznejch dovolených a všechno..tedka si mladá takže se nhrň do toho co bude později...protože oni maj uplně všechno jiný než my..a věř že nikdo neni jinej..:) dobrý araba bez problémů je jako hledat jehlu v kupce sena!oni sou vychovávaný jinak než mi a my nikdy pořádně nepochopíme je a oni nás.A podívej se když žárlí už tedka na tebe takže si asi dokážeš sama představit jak to bude vypadat potom..Já tě nechci zbavovat tvých snů..ale nehrň se do toho vztahu moc hluboko aby to pak nedopadlo špatně..jestli chceš tak mi napiš na maila chikyta@seznam.cz určitě všem odepíšu..já se taky zajímám moc o arabskou kulturu jazyk lidi a všechno a když jedu někam na dovču taki o araby ale s myšlenkou na to že odejdu jáa přijde nová..:) takhle už to prostě je!tak zatim
Cukfuk 24.6. 15:27
Veronique: jeste dodam, ze to neni o inteligenci, ale o vychove a prostredi, ve kterem byl vychovavan a vyrustal v nem.
Cukfuk 24.6. 15:26
Veronique: teda veronique fakt ziram!!!! pises o blafech, ale vlastne ani sama nevis o cem pises. Dokud s tim clovekem nezijes, ani nemuzes tusit co je zac (zvlast co se Arabu tyce). S Arabem jsem zila, a dodnes se mi svira hrdlo, kdyz si na to vzpomenu. Mela jsem znamou, zila nejakou dobu se Syranem a to same. J azase neznam nikoho, kdo by ZIL s Arabem a byl spokojeny ve vztahu s nim. Holky nebudte naivni, jak uz tady zaznelo!!!!!
Anonym 19.6. 20:26
JSTE VÁŽNĚ NAIVNÍ HOLKY!!!!!!!!!!!STOKRÁT SI TO ROZMYSLETE NEŽ DO TOHO PŮJDETE!!!!!!!!!!!!!
Anonym 28.5. 21:18
ahoj vsichni
seznamila sem se s v nemecku zijicim muzem kurdem, pochazejicim z iraku. hodne tu pisete o souziti s tunisanem,nemate nekdo zkusenosti s touto kulturou. zatim je moc mily, galantni, romanticky ...... moc dekuju
Anonym 19.5. 18:02
Lucia: ahojik, ja jsem na tom uplně stejně. ale s tím mým jsem už rok a půl a jsem štastná. že ona zná příběhy jen tady nakych extremistů atd co se chtěj dostat do evropy nebo tak ale hlavně ani jeden z nich není tunisan, za to já nemužu. ja jen vím, že se máme rádi a zjištovala sem si jaky to je žit s tunisanem. od lidi co s nima sou i léta apod. a ani jeden špatny přiběh sem neslyšela. aspon ne tak šoatný, nevěra může byt u kohokoli, že? jen ti prostě rozumím. jestli si budeš chtít o tom popovídat budu ráda když se ozveš na ketchjitka@seznam.cz.. papa
Anonym 16.5. 23:45
ahoj holky ja ziju s arabem uz dva roky a je to fajn je teda pravda ze zije 8let v evrope a nemodli se....jsem ateistka nevadi mu ze piju a kourim a jim veprove a jeho rodina me ma take moc rada i se vsim co delam berou me jaka jsem
Anonym 9.4. 0:06
Ahoj seznamila jsem se taky s Tunisanem mame spolu hezky vztah porad si piseme volame atd.Je pravda,ze mi stale vyznava lasku a chce si me vzit a to co k nemu citim ja se neda popsat.Ale nejak ho nemuzu premluvit,aby prijel do Cech,chce abych ja prijela tam a zustala s nim .Mamka je uplne proti,nechce o tom ani slyset.Ale ja vim,ze vse bude dobre,proste to citim a srdci clovek neporuci.
t.sašenka 23.2. 14:46
V podstatě s tebou souhlasím. Můj přítel měl na kolejích spolubydlícího z Lybie. Byl svým způsobem velmi divný a docela jsem se ho bála. Nejvíc tehdy, kdy mě lákal, abych jeho rodinu někdy v budoucnu s přítelem navštívila. Popravdě řečeno raději si to nechám ujít.
Je rozdíl jet na dovolenou do hotelu nebo jet na dovolenou k arabům přímo domů.
fecke 23.2. 13:01
FATWY
Název: SMÍŠENÁ MANŽELSTVÍ A VÝCHOVA DĚTÍ
Odpovídá: Evropská rada pro fatwy a výzkum
Zdroj: Časopis Al Manára
Otázka: Pohled na smíšená manželství a výchovů dětí
Odpověď
Ve jménu Alláha milosrdného slitovného
Islám povzbuzuje muslimy, aby uzavírali manželství a budovali úspěšné lidské vztahy s cílem posílit pocit soucitu a milosrdenství. Toto je důvod, proč islám věnuje tolik pozornosti rodině a domovu. Co se týká svazků muslimů a ne-muslimů, většina muslimských právníků zastává názor, že muslim si může vzít nemuslimku z lidí Knihy (ahl al-Kitáb), křesťanku či židovku, která je praktikující věřící, nikoliv naopak.

V Koránu Alláh Nejvyšší praví:

“A dovoleny jsou vám muhsany z věřících žen a muhsany z těch, jimž dostalo se Písma před vámi, jestliže jste jim dali jejich odměnu a chováte-li se jako muži spořádaní, nikoliv jako cizoložníci nebo ti, kdož si berou milenky. A kdokoliv zavrhne víru, toho skutky budou marné a v životě budoucím bude mezi těmi, kdož ztrátu utrpí.“ [Korán 5:5]

Islám nedovolil muslimské ženě, aby se provdala za nemuslima proto, aby ji ochránil a ochránil také její potomstvo před vlivem nemuslimů, kteří je mohou lehce přimět, aby přijali náboženství svých otců a jejich otců.

Alláh Nejvyšší praví:

„Nevstupujte ve sňatek s modloslužebnicemi pokud neuvěří, a věřící otrokyně je věru lepší než modloslužebnice, i když se vám tato více líbí. Neprovdávejte své dcery za modloslužebníky, pokud tito neuvěří a věřící otrok je věru lepší než modloslužebník, i když se vám tento více líbí. Takoví lidé vás zvou do ohně pekelného, zatímco Alláh vás zve do ráje a k odpuštění, s dovolením svým, a objasňuje znamení Svá lidem – snad si to připomenou!“ [Korán 2 : 221,222]

Mnoho učenců také zastává názor, že smíšené sňatky se mají uskutečňovat v muslimských zemích proto, aby bylo chráněno dítě (a manžel) před vlivem nemuslimské matky (manželky), i pokud ve stejné době žijí v nemuslimské zemi.

Šejch ‘Abdus-Sattar Fathalláh As-Sa‘í, profesor Výkladu Koránu a koránské vědy z university Al Azhar se staví k otázce smíšených manželství a k výchově dětí z těchto manželstvích takto:

Není nic zakázaného z hlediska islámu pokud se muslim ožení s věřící a praktikující křesťankou (nebo židovkou), ale měl by vymezit ve svatební smlouvě, že děti z tohoto manželství budou muslimové.
Manžel by měl usilovně, nikoliv však násilně, svou ženu vyzývat k islámu a ukázat ji tak správnou cestu. Za toto konání bude štědře odměněn Bohem. Jeho nevšímavost či nezájem pozvat ji k islámu, pak bude naopak ohodnocena Božím trestem na Onom světě, protože díky němu jeho žena zůstala lhostejná a netknutá islámem.
Jestliže v případě neshod všechny síly manželského páru, aby se smířili, propadly a rozvod se stal nevyhnutelným, pak muslimský otec nese odpovědnost za vedení svých dětí a jejich zdárnou výchovu. Islám svěřil muži tíhu odpovědnosti za děti z obav, že nevěřící matka je povede k následování jejího náboženství. Nicméně jestliže manžel matce svých dětí důvěřuje natolik, že nebude jejich děti odrazovat od islámu a ve svatební smlouvě bylo toto oběma stranami podepsáno, pak je možné, aby děti byly ponechány ve výchově matky do věku sedmi let. Po dosažení tohoto věku by měla výchova přejít na jejich otce, neboť on je zárukou ochrany jejich náboženství.

Salem Al-Hasi, konzultant, se vyjádřil k pravidlům uzavírání smíšených manželstvích následovně:
Manželství by mělo být smlouvou, která je formována jako vyjádření svobodné vůle muže a ženy, aby žili spolu jako manželé. Smlouva nesmí být dočasná, neboť islám neuznává dočasné smlouvy. Manželství musí být potvrzeno dvěma svědky. Islám neuznává tajné smlouvy. Manželství není platné bez obvěnění (mahru). Mahr je vzájemnou dohodou o částce, která bude darována ženě. V této otázce nejsou rozdíly mezi muslimkou a nemuslimkou. Nemuslimská manželka má všechna legální práva, která poskytl islám každé muslimce. Křeťanka či židovka nemusí měnit svou víru a konvertovat k islámu, aby bylo manželství platné podle islámského práva. Je jí dovoleno praktikovat její náboženství svobodně a bez omezení. Svatební akt se může uskutečnit kdekoliv: svatební akt v mešitě není právně vyžadován, ale vše by mělo proběhnout podle požadavků islámu.

Dr. Muzammil Siddiqí bývalý prezident Islámské společnosti pro Severní Ameriku (ISNA), odpovídá následovně na otázku dětí nemuslimské manželky z předchozích manželství:
Je vám dovoleno se oženit s věřící a praktikující křesťankou anebo židovkou. Jestliže si tato žena chce přivést do manželství s muslimem své děti, pak by měly být vychovávány jako muslimové.

Alláh Všemohoucí ví nejlépe.


fecke 22.2. 21:35
Přeji všem pěkný den. Myslím, že v této diskusi by chtělo říci pár faktů. Proto doporučuji přečíst si fatwy. Vysvětlení pro laiky, fatwa je vědecko- právní výklad koránu a je pro všechny muslimy ZÁVAZNÝ. Pokud je nenajdete nechte vzkaz pomůžu.
zlato333 22.2. 20:03
zlato333 22.2. 19:51
guma 10.2. 13:58
Hezky napsany
Anonym 5.2. 21:38
Mile pisatelky, jsem jedna z tech, ktera se seznamila s Arabem, narozenym ve Francii {puvod Tunis} skrze internet. Videli jsme se pouze jednou v zivote, vymenili si adresy a od te doby se vidame kazdy mesic, ci dva. Cestujeme, nebo se navstevujeme v zemich, kde prave zijeme. Ja jeho ve Francii a on me v Irsku. Uprimne jsem dost unavena vsemi temi blafy v mediich a nechci byt kruta, ale je to pouhou nevzdelanosti ceskeho{ ale co si budeme namlouvat} i daslich narodu, predevsim tech evropskych. Kdyby lide vice cetli a zajimali se o nabozenstvi jako takove, s tim spojene i tradice, tak bychom vedeli, ze Koran jako takovy je plny ponauceni a mirovych cest{stejne tak jako bible a ostatni nabozenske knihy}. Pokud chceme sdilet svuj zivot s muslimem, je to jen o respektovani vzajemnych tradic a kultur. Ja jsem ATEISTKA a svoje presvedceni menit nehodlam a to i presto, ze toho cloveka miluji. Zbit vas muze spise opily cech nez muslim, ktery svou viru praktikuje, tudiz nepije!!!A je pravda, ze pokud sve nabozenstvi plne respektuje a dodrzuje, ZENA je pro nej kralovna at je bila nebo zluta, ateistka nebo zidovka. Sex spolu nemame i kdyz se oba tak trochu mucime, ale ja respektuji, ze je to dar zeny, ktery da pouze svemu muzi a to az po svatbe. Neco na tom prece jen bude...uz se kolikrat nemohu divat na "devy",ktere jdou na diskoteku pouze za jednim ucelem a ten "dar",ktery maji,davaji kazdemu na potkani. On vi o mych minulych partnerech a taky pred nim piji vino. Veprove si odpustim...Ten clovek je vzdelany, inteligentni s nesmirnym smyslem pro humor. Nevim,jak to dopadne, kazdopane bych se v zivote neodvazila hazet muslimy do jednoho pytle..nejdriv se poucte, ctete a zajimejte se o jeho kulturu...Laska, ktera si neco vytrpi ma vetsinou silnejsi hodnotu, nez ta "jednodussi"...Preji hodne stesti
Anonym 25.1. 16:58
Víte houby točasem teprve poznáte jak se vybarví váš manžel ,až se pořádně naštve kvůli prkotině.Ale opravdu ze srdce vám přeju aby jste měli vyjímku a byli štastně vdaný.
korouhvicka 22.1. 17:37
Laska je nevyzpytatelna!!!!:-)))))
Anonym 22.1. 17:27
Může se tunisan zamilovat do evropanky když má údajně v Tunisu svou přítelkyni?
korouhvicka 17.1. 8:45
Ahojky.Mam pritele turka.Nas vztah netrva dlouhou dobu, ale presto k nemu citim hodne.V kvetnu chci jet do Turecka.Procetla jsem si vetsinu prispevku tady,ale vetsinou se zde pise o arabskych zemich.Mate nekdo zkusenosti nebo vite jak to chodi prave v turecku.Mam z toho trochu strach,jak se oblect,co si vzit sebou,jak se zachovat.Budu rada za kazdou dobre minenou radu.Diky
Anonym 31.12. 16:17
Ahoj Kateřino. Zaujalo mne ve Tvém příspěvku, že chceš psát knihu o vztahu s Arabem. Já takový vztah rovněž žiji a knihu chci rovněž napsat. Pošly mi prosím tvůj kontakt na č.t.608214454. Předem děkuji.
Anonym 31.12. 16:13
Ahoj Kateřino. V tvém příspěvku mne zaujalo že chceš psát knihu o vztahu s Arabem. Já mám rovněž vztah s Arabem a knihu chci také napsat. Pošly mi prosím tvůj kontakt na č.t.608 21 11 54.
Pavla32 27.12. 14:53
Heidi: Ahoj.Ja jsem se sice neseznamila pres internet,ale muj pritel je Tunisan. Nez jsem ho poznala,uz jsem umela arabsky,znala dobre arabskou kulturu i islam,takze jsem vedela, do ceho jdu. Nevim,jak jsi na tom ty,ale mozna ti pomuze par mych zkusenosti.
1. tvuj pritel je pravdepodobne muslim. Muslim si muze vzit krestanku nebo zidovku, ale ne ateistku. Takze aspon pred jeho rodinou musis rict, ze veris v (jedineho!)Boha. Manzelka muslima neni povinna prestoupit na islam.
2. ikdyz tvuj pritel neni treba praktikujici muslim, vase deti MUSI byt (alespon formalne) vychovavany podle islamu. To neni problem,pokud budete mit syny, ale uvedom si, ze divky podle islamu maji daleko mene svobody, treba to,ze se musi vdat pouze za muslima a nikoho jineho.
3. Tunisko je ze vsech arabskych zemi jednou z nejpokrokovejsich, je tam obrovsky vliv francouzske kultury a mladi lide se snazi zit moderne. Tradice jsou ovsem hluboce zakorenene, opravdu se vyplati nastudovat si poradne arabskou kulturu. Jen hloupe husy se vdavaji do neznama a pak pisou knihy o sve blbosti, jako treba Bez dcerky neodejdu.
4.Souziti evropanky s arabem je mozne,za cenu kompromisu z obou stran. Jak rekla jedna divka na tomto foru - laska hory neprenasi, jen muze vse usnadnit. Hodne stesti!
Heidi 26.12. 10:49
Ahoj
seznamila jsem se pres internet s Tunisanem a premyslime o svatbe.
Chtela bych vedet jestli nekdo ma zkusenosti co se tyce seznameni pres internet.Tesim se na odpovedi.
cerstina@seznam.cz
hamita 1.12. 23:15
Je to těžké!Oni mají svojí víru kde zakazuje spoustů věcí.Taliban je proně kolikkrát víc než život.zaráží mně jak se chovají ke svým dětem není tam taková vazba jak v Česku rodina.Mužů vykládat jenom co jsem o nich četla a není to jedná publikaceˇ.Ženy daleko víc se tam musejí starat o děti.Děti tam nedostanou pořádné vzdělaní umí jedině opakovat všechno z Koránu.Stahuje to hodně Arabský lid. Myslí, že to není správné jak tam žijí!
Bianca* 21.10. 17:16
Milé dámy,neustále navštěvuji tyto stránky a čtu si příspěvky žen,které mají zkušenosti s Arabskými muži.
V lednu jsem psala,že se hodlám vdát za Tunisana.V květnu jsem tak učinila a od té doby jsem nejšťastnější člověk pod sluncem...Žijeme v Tunisku v mahdii,v jeho malém pěkném domečku a doposud jsem se nesetkala s ničím,co by se mi na něm nelíbilo.Souhlasím s vámi,že je nemůžeme házet do jednoho pytle.I když já to věděla od začátku.
Sice je pravda,že náš vztah netrvá zase tak dlouhou dobu,známe se rok a půl,ale věřím,že budu šťastná i dále.
Proto bych Vám všech chtěla popřát,ať nedáte na pomluvy ostatních,ale posloucháte vlastní srdce...
Anonym 16.10. 19:19
khedhri: Dekuji, za prani. Jo, s tema vystrihama mas pravdu.. :-)A ty mas zkusenosti s arabama? Hodne se pise, ze po svatbe se zmeni? Ze jsou fajn jen behem chozeni, co myslis?
Anonym 11.10. 16:16
Mile damy, neni dobre soudit jeden narod vseobecne. Kazdy clovek je jiny. Zalezi hodne jestli zijete tady nebo tam. Tady se spise prizpusobi oni, tam musime my. Mam pritele araba, jeho maminka je nemka. Vyrustal v Iranskem Musulu. Jsem s nim spokojena a cecha bych rozhodne nechtela. Mam svou hlavu od zacatku a nedelam mu zadne ustupky. Jeho sestry nosi jakekoli obleceni a chodi kam chteji. Jedine, co je jine na nem, ze je zarlivejsi a kdyz mam vetsi vystrich upozorni me. Ale jinak je skvely a jsem s nim stastna.
Anonym 9.10. 21:38
muj manzel je tunisan a od toho dne co jsme se poznali si nemuzu vubec stezovat...vubec mi nic nezakazuje a pristoupila jsem na jeho viru...oba bydlime ve Velke Britanii...
Anonym 14.7. 20:20
No holky...co dodat... mam manzela Egyptana, seznamili jsme se na internetu, po pul roce jsme se sesli, znala jsem ho lip nez kohokoliv tady v CR, neni to nejjednodussi, take jsem mela volit mezi nim a za sveho casu Nemcem, Svedem, Americanem a Cechem. Kvalita sexu urctie nebyla rozhodujici, protoze pro nej sex existoval jen po svatbe, i kdyz jsme to oba chteli.. Je tu hodne takovych detailu , ktere je treba doresit a malo ktera holka o nich vi nez se vyda do vztahu s Arabem, rozmyslete se, prijmete fakt ze Vasi deti budou Muslimove? naucite se zit tak, aby vam nedelalo dobre, kdyz se na vas divaji jini muzi? Ja sve volby nelituju, diky Bohu, snazime se oba, milujeme se, tak preju vsem slecnam aby to take hodne rozmysleli a videli sveho vyvoleneho v ruznych situacich , jak se zachova, jaky ma postoj..jestli je uprimny.. a pokud zavahate aspon na minutku kdyz vam rekne ze si vas chce vzit, tak do toho nejdete. Pockejte, a tem, kdo do toho sel, preju hodne stesti a lasky:)
PosledníPoslední
Váš názor:

JmĂŠno:
Nejste přihlášen(a). Pro komentování některých sekcí se musíte nejdříve přihlásit.
Články na podobné téma


Přihlásit na tomto počítači trvale:
  Registrace
Nacházíte se v sekci:
Diskuse -> Společnost
Přečtěte si