Podnájemníci do 4+1, je možné je dnes najít bez realitky? Především aby byli slušní, spolehliví, čistotní a bezproblémů.

Zvažuji pronajmout se souhlasem družstva byt 4+1, zařízený základními spotřebiči - lednice, pračka, mikrovlnka, kuchyňská linka se sporákem a nádobím. V pokojích jsou vymalované omítky, dále koberce, skříně a poličky.Všude lino. V obyváku bych klidně ponechala obývákovou stěnu. Byt je v původním stavu /umakart - wc a koupelna/ ale udržovaný. Je o takové byty vůbec zájem? A co výše nájmu kolik byste byli ochotní dát za nájem a za služby? Nebo je lepší se odevzdat do rukou realitek? Kdybych to zase pronajímala studentům, tak to musím zase vybavit pokoje a to je zase investice pro mě navíc.
Zajímají mě obecné informace a zkušenosti lidí, nereaguji na žádné nabídky apod.
21.8.2012

Diskusi založil(a) 21.8.2012 Mobilka

 
 

reagovat Armana 29.9.2012 14:52  22%    +  -

Lejka3: Pokud máš dvouměsíční kauci a platí předem, přijdeš max. o jedno nájemné.
Ale máš pravdu, někdy je to těžké, kolegyně měla v rodinném domku rodinu s malými dětmi, neplatili elektřinu,plyn, paní umřela a vyhoď chlapa s dětma! Byla to hrůza.

reagovat Lejka3 28.9.2012 19:33  100%    +  -

Armana: s vystěhováním nájemníka to bohuželnení tak jednoduché jak píšeš, ze zákona je 3 měsíč.výpovědní lhůta

reagovat tyweee 8.9.2012 6:35  55%    +  -

Člověk někde bydlet musí a pokud není možnost bydlení po rodičích,prarodičich,tak je nejlepsi vlastní bydlení,jelikož bydlet celý život po cizích,tak ten byt,ale svůj de facto i tak zaplatíte. My zatím jsme v pronájmech,ale rýsuje se již vlastní bydlení.

reagovat princeznaLada 3.9.2012 13:26  100%    +  -

kedrigern: souhlasím s tebou-je to jen a pouze o lidech.najdou se nepoctivci na obou stranách.

reagovat kedrigern 3.9.2012 8:48  70%    +  -

princeznaLada: souhlas- je to o lidech, mě zatím nikdo nic nezničil a byt pronajímám nezařízený. podnájemníci se chovají slušně ke mě a já k nim. a podnájemníka jsem hledala přes realitku, ten jednal s ní, ten jeden nájem za provizi, mi za to stál. měla jsem klid já i on.

reagovat kedrigern 3.9.2012 8:44  70%    +  -

vevera: co je to včas? v 25ti? ty opravdu nechceš porozumět. já jsem obhajovala pronájem pro určitou věkovou kategorii, kdy člověk hledá, kam se poděje. nikdy jsem nemluvila o důchodu.. i když... možná to časem bude výhodnější, protože dostaneš podporu, když nebudeš mít nic,nebudou tě nutit nic prodat
a že je lepší vyzkoušet si pronájem např. při soužití s někým, koho si zatím neberu... ostatně i když beru, taky můžu za rok přijít na to, že tenhle tedy neee... při vybírání jestli panelák a nebo domek... za tím si stojím

reagovat kedrigern 3.9.2012 8:39  70%    +  -

manicka1: máme s manželem průměrné platy a našetřit lze na ledacos

reagovat kedrigern 3.9.2012 8:36  70%    +  -

Mata69: v podstatě to o tom zvelebování majetku banky byl slovní obrat, protože když je na tom zástava, a ty se dostaneš do fin. problémů, málokdy z toho vyjde člověk vítězně. dělám v podniku, kde je poměrně dost lidí a bohužel to občas vidím- prvních pět let to šlo, pak začne být ouvej a když přijde prodej, byť nenucený exekucí, majtel na tom prodělá. sama jsem půjčky na byty měla, ale nikdy ne formou, že bych měla zástavu, vešla jsem se do úvěru od st. spořitelny bez zástavy. já opravdu obhajuju možnost pronájmu proto, že ne pro každého je hypotéla hned to nejlepší řešení. a ono je dobré si to vyzkoušet i z důvodu, že uvidíš, kolik to sežere z výplaty.. a hypo sežere stejně, ne- li víc... a to se už po pár letech může sakra zajídat. člověk si rád utáhne opasek, ale po např. 10 letech to může sakra bolet. nikdy jsem netvrdila, že nejlepší je pronájem, ale že je dobrý pro začátek, když člověk neví, co chce, protože pronájem je flexibilní a v případě rozchodu s přítelem, bych řekla že i nepprodělečný
sama pronajímám garsonku již několik let a chci za ní slušnou cenu, na prahu velmi slušnou, a s placením nemám problém. mě stačí, že mi nájem pokryje splátku st. spořitelně+ úhrady za byt. tím mě zůstává nemovitost, kde nedoplácím na služby a až se dcera rozhodne osamostatnit, bude mít startovací byt. ale věřím tomu, že kdybych chtěla cenu obvyklou na prahu, bude se mi stávat jednak, že nebude zájem a jednak, že lidi odejdou bez placení. proto si i pronajímatel musí uvědomit, co chce.. já se raději držím hesla lepší brabec v hrstim, než holub na střeše. a věřím tomu, že takových jako já je víc a ti, kteří zvažují podnájem, je jistě hledají.

reagovat Eviicka 28.8.2012 21:52  99%    +  -

No pokud bych hledala někoho na pronájem, zkusila bych určitě bez realitky. U prodeje už to je složitější.

reagovat princeznaLada 28.8.2012 21:48  100%    +  -

Kryspinek: ano je to tak-i v opačném případě-realitkám je fuk kdo a v jakém stavu pronajímá byt-jen jim jde o provizi.

reagovat Kryspinek 28.8.2012 21:34  59%    +  -

Realitkam je naprosto fuk,kdo si pronajme byt...Mam cerstvou zkusenost.
Jedine co udelaji smlouvu(kterou dle pani maklerky am hotovou za vecer)a seberou provizi za sprostredkovani.

reagovat Topka 28.8.2012 17:29  100%    +  -

jinaci: Taky jsme právě loni na jaře koupili byt 3+1 který normálka stál dost přes milinon, protože je na hezkém, klidném sídlišti, žádné čumění lidem do oken, spouty zeleně a prostoru pro děti za 870 000 dřív bychom na hypotéku nedosáhli, díky krizi jsme se rozhoupali jít do hypotéky.

reagovat Eviicka 28.8.2012 9:46  100%    +  -

Alma..: já byt koupený mám (i když není celý můj...), mám ho ráda a koupě zatím nelituju - ale díky tomu že jsem ho koupila, vidím taky tu druhou stránku - jaký jsou nevýhody .

reagovat jinaci 28.8.2012 8:54  32%    +  -

Topka: na prodej je blbá doba,na koupi výborná ,koupili jsme byt za 480 000,-.Domeček,který jsme měli taky v merku, jsme srazili z 1 500 000,- na 980 000,-.Realiťák byl zklamanej,když jsme řekli, že už máme místo toho byt.Dá se skvěle licitovat o ceně.

reagovat Alma.. 28.8.2012 5:31  100%    +  -

Eviicka: No, pro dva svobodné lidi co si chtěj zkusit spolu žít je určitě pronájem super, o tom žádná, nebo když se člověk plácnu rozvede, taky dobré prozatímní řešení. Spíš myslím, že má Topka na mysli lidi jako je ona sama, nebo třeba já - máš rodinu, chceš mít prostě to svoje, ne celý život kdesi pendlovat - určo taky jednou budeš mít své bydlení, protože celý život v pronájmu, který se určo bude nechutně zvedat........
No, každý podle sebe, já fakt při tom, že mám děti bych tohlecto nechtěla. CHci mít svoje, chci aby po mě něco dětem, vnoučatum zustalo - nebudou mít jednoduchý začít jednou sami atd, mám k tomu spoustu duvodů a taky představa, že prachy rvu cizímu - tak to už je pro mě uplná katastrofa. Nic by mě v nájemním bytě nebavilo, ani vymalovat- věci bych neničila, ale ani tam nic nezvelebovala a já mám vše ráda podle sebe
Třeba v tvé situaci pronájem super řešení - chápeš, co tím myslím? že ne v každé situaci mi pronájem přijde jako ok - například na celý život

reagovat Alma.. 28.8.2012 5:26  100%    +  -

Topka: To je už cca pět let, co to jeden i druhý rodič prodali a tenkrát ještě bez jakýchkoliv problémů
ale máš recht, vidím to sama - prodáváme byt a bída, ale jednou se prodá - snad

reagovat Eviicka 27.8.2012 23:24  100%    +  -

Topka: o tomhle už tu byla celá diskuze - nechci se pořád opakovat, ale jsou zkrátka životní situace, kdy je nesmysl kupovat byt. A je dobře, že pro lidi v takové situaci, možnosti nájemního bydlení jsou. Každý člověk není zaopatřený, v pevném vztahu (nebo naopak s vidinou žádného vztahu), s víceméně jistou prací.

To co píšeš ty je pravda, ale jen pro určité lidi.

reagovat Topka 27.8.2012 19:42  100%    +  -

Alma..: Problém je akrotá teď, že je špatná doba na prodej čehokoliv

reagovat Alma.. 27.8.2012 19:31  100%    +  -

Topka: mám naprosto stejný názor jako ty a už jsem to tady psala. Taky jsem psala, že jasně, že ty zmetci, co dělaj to co vlastně píšeš sem nepříjdou, že sem dorazej lidi, co slušně se staraj o byt i když není jejich, sotva sem dorazí grázl a řekne - hahaha, vy jste blbci, naco platíte, my vše zničíme, nasekáme dluhy a táhneme jinam - přesně takový zkušenosti má jak moje máma tak muj táta a věř, že raději nemovitosti prodali aby měli klid, neměli na to už nervy
Taky si neumim představit, že bych ve stáří pendlovala sem tam - pro mě děsivá představa, že bych se za život na nic svýho nezmohla ap otom když člověk ovdoví - každýho to jednou potká, co dál? Jeden duchod to fakt nepokryje
Děti jednou nic ani nepodědí, nic, co by jim mohlo jakkoliv pomoct, nebo vnoučatum, celý život strkat peníze do cizího taky není moje kredo, ale když to někomu vyhovuje, at tak žije

reagovat Topka 27.8.2012 16:17  100%    +  -

princeznaLada: Další nevýhoda nájemního bytu je, že né každý pronajímatel ti dovolí si to doma udělat podle sebe, barvy stěn a jiné úpravy, pořád to není tvoje a když investuješ tak si to pak při stěhování neodneseš.

reagovat Samantha 27.8.2012 13:01  100%    +  -

my bydleli v podnájmu, celkem v pohodě, bába domácí docela šla, ale furt říkala, jak má plno dalších lidí - zájemců, co by platili i víc než my, my si pak našli vlastní byt a odestěhovali se a tím to začlo, furt volala, že jsem jim zničili postele, ukradli návod od satelitu, klíč od garáže ... každý týden něco, přitom si vše osobně přebírala a kontrolovala a neřekla nic a pak prudila, a to jsem se odstěhovali a nechali jí měsíční nájem navíc

reagovat princeznaLada 27.8.2012 11:26  100%    +  -

Topka: rozumné-nerozumné-to je věc názoru.

reagovat Topka 27.8.2012 11:20  100%    +  -

princeznaLada: A věř mi čím je člověk starší tím hůř si zvyká na nové prostředí, má rád to své jisté, své zažité pořádky a prostředí, takže představa, že budeš až do smrti pendlovat po nájemních bytech je trošku krásná představa v mládí.

reagovat Topka 27.8.2012 11:19  100%    +  -

princeznaLada: Nevím zda je rozumné v dnešní době nemyslet na zadní vrátka a nejít do hypotéky, protože to vidím na mých rodičích otci je 80 mamině 75 a stali se zajatci pronajímatele, levněji byt neseženou, protože menší byty jsou u nás dražší než ty 3+1 a větší, hypotéku už jim v jejich věku nikdo nedá a domovy důchodců jsou plné a my máme malé 3+1 takže pokud jsou dva a mají dva důchody takto utáhnout, ale až jeden z nich nebude tak bude velký problém, protože nešli nikdy do vlastního.

reagovat princeznaLada 27.8.2012 11:04  100%    +  -

Topka: já chápu,že pro některé lidi je přijatelnější jít do hypo a respektuji to.jen mi vadí to jednostranné souzení nájemníků-jací to jsou hajzlové co vybydlí byty, nasekají dluhy a podobně.Taky nesoudím majitele podle toho,že jsem jich pár na *facku*potkala.Jsou jak slušní nájemníci tak slušní majitelé-je to pouze o lidech.

reagovat Topka 27.8.2012 10:56  100%    +  -

princeznaLada:
Viděla jsem fotky kamarádky po nájemnících co zanechali v bytě a né jediní o dluzích ani nemluvě, samozřejmě jsou slušní nájemnící, taky jsem bydlela do loňského roku v nájemním bytě, ale po té co firma CPI začala po nájemnících chtít za 3+1 12.000 nájemné se službama a né v žádné lukrativní lokalitě ale v takové prdeli jako je Lípa se to stalo neúnosné. Vlastní celé sídliště dohromady asi 1700 bytů, po zvýšení nájemného jim polovina nájemníků utekla do svého. politika jako blázen, ti co platí to zvýšené nájemné nepokryjí náklady za 300 volných bytů kde nikdo nájem neplatí, takže taky si myslím, že v nájemním se to dnes už nemůže vyplatit, protože s hypotékou a nákladama na náš dnešní byt jsem pořád na nižší částce než v nájemním a navíc máme majetek, který jednou po nás zdědí děti, tam bychom dotovali majitele, který by si za to užíval a my bychom nakonec neměli vůbec nic a museli táhnout kdo ví kam, protože ten nájem by se nedal utáhnout.

reagovat princeznaLada 27.8.2012 10:31  100%    +  -

Topka: dovoluji si oponovat. Není každý nájemník takový lotr. Bydlíme s manželem v podnájemním bytě a majitel je velmi spokojen. Dokonce tak,že nechodí ani na kontroly bytu zda je vše v pořádku.Takže je to spíš o jednotlivých lidech-oni majitelé bytů taky nejsou někdy zrovna féroví a slušní.A mnohdy v podnájemních bytech nabízejí takové zařízení ,že sami by v tom zajisté nebydleli-občas to v podnájemních bytech vypadá jak na smeťáku.Mohu posuzovat-než jsme našli tento krásný byt museli jsme si projít mnoha nabídkami.A věřte,že ne vždy byl byt ke slušnému bydlení(plesnivé zdi,rozvrzaný a velmi ošuntělý nábytek,spotřebiče v posledním tažení..........).

reagovat Eviicka 27.8.2012 10:23  100%    +  -

Topka: no dovol, já jsem byla v nájmu pět let a chovala jsem se k bytu, jako k něčemu půjčenýmu, co nesmím zničit...


ale jako jo, v hodně případech budeš mít pravdu.

reagovat Topka 27.8.2012 10:03  100%    +  -

Nevím říká se, že pokud chceš zničit byt tak ho pronajmi nájemník se k tomu nikdy nechová jako k vlastnímu.

reagovat Magierin 26.8.2012 19:18  100%    +  -

Mobilka: ahojky,14 let jsme pronajímala svůj družstevní byt v Praze bez nějakých větších problémů,se svou smlouvou o ktere se i pravnici RK vyjadrovali obdivne mam to celkem vychytane...kdyby jsi potrebovala pomoc, ev. vzor me smlouvy, dohody o kauci aj. pisni klidne do vzkaziku

stránkování diskuse:

Psát příspěvky může pouze přihlášený uživatel. Přihlásit se.



Přihlásit na tomto počítači trvale:
  Registrace
diskuse: Podnájemníci do 4+1, je možné je dnes najít bez realitky? Především aby byli slušní, spolehliví, čistotní a bezproblémů.
Diskusi založil(a): Mobilka
přispívání jen pro zaregistrované
Nástenka - Stát se členem
Členové diskuse - Členové online:
Nacházíte se v sekci:
Diskuse -> Domov a bydlení
Přečtěte si