Poradíme si s úkoly našich dětí?

Zatím jsme ve třetí třídě a já začínám tápat nad úkoly.Nenacházím totiž slušné vysvětlení úkolů a to v učebnicích ani na netu.Můžeme si radit navzájem?
25.11.2009

Diskusi založil(a) 25.11.2009 datli

životný-neživotný

Co se řekne v prvním a čtvrtém pádu shodně, je prostě neživotné (1.pad co? peníze, 4. pád vidím co? peníze) a co je odlišné (kdo? sněhulák, vidím sněhulákA) je životné...

datli 18.3.2010 7:37

myspace backgrounds
Myspace Backgrounds

datli 13.1.2010 18:41

datli 15.12.2009 20:35

Do konce školního zbývá:

datli 28.11.2009 15:49

tipy na dobré stránky

http://diktaty.ewa.cz/diktold/ diktáty http://www.pripravy.estranky.cz/ taky šikovné stránky ,nejen na češtinu

datli 27.11.2009 23:22
 
 
 

reagovat Topka 27.11.2009 15:18  100%    +  -

Hermina: Z tvého psaní je cítit a vždy byla averze vůči dětem, však sama za chvilku budeš moct předvést jak dokonalá matka budeš a jak skvěle zvládneš výchovu a tvé dítě bude mít obrovský přehled

reagovat Hermina 27.11.2009 15:16  26%    +  -

Topka: jsem si vědoma tvojí alergie vůči mojí osobě, nicméně nevšimla jsem si, že by o tobě konkrétně šla někde řeč

reagovat Topka 27.11.2009 15:07  100%    +  -

Hermina: Laskavě neházej všechny do jednoho pytle.

reagovat Hermina 27.11.2009 15:02  26%    +  -

Klerencova: nechápu, kde je problém? ... rozšiřování slovní zásoby dětí považuju za naprostej základ vzdělání jako takovýho ... čím omezenější rozsah vyjadřovacích prostředků, tím omezenější myšlení ... to je celkem dávno známá věc ... a kdyby děti dneska normálně četly (myslim prostě normálně četly knížky, což by osmiletý dítě klidně mohlo), tak se budou setkávat naprosto běžně s hromadou slov, který neznaj (a který tím pádem poznaj) ... navíc by se nemusely potom tolik potýkat s gramatikou podle nějakých učebnic, protože by měly běžně zažitý, jak to či ono vypadá napsaný ... bohužel dneska neráčí číst ani většína dospělejch, takže odkud by to ty děti asi tak odkoukaly

reagovat Topka 27.11.2009 15:02  100%    +  -

lenapa: Je vidět, že opravdu ještě nemáš školáka máš stejně naivní představy jako když žena nemá ještě dítě a nechápe jak to, že ta maminka co má miminko nic nestíhá a je utahaná, vždyť se to dá tak krásně všechno naplánovat a stíhat Úkoly na nečisto ti bude dělat maximálně prvňák protože je ještě poslušný a žere to. Děti přijdou ze školy a jsou utahané,než jenom dovlečou tu nesmyslně těžkou tašku domů, určitě ti nesedne a nebude hned dělat úkoly. Nedřív sváča a povyprávět co bylo, pak možná ho dokopeš, aby už konečně začal psát a představa, že to píše dvakrát Dovol,abych se zasmála.Pokud opravujeme chyby tak už ve chvíli kdy to píše, říká mi nahlas jaké i a proč ho tam napíše a pak tu blbost musí zdůvodnit.

reagovat Mata69 27.11.2009 14:38  100%    +  -

lenapa: no je vidět, že nevíš o čem píšeš! Nechat děcko dělat úkoly nejdřív nanečisto a pak je opisovat, to ti ten chudáček nebude nic jinýho celý odpoledne dělat. Už teď tvoje dítě lituju.
A nezlob se, nevím s čím mu pomůžeš, ale čeština to asi nebude...slovo "taktyka" a "přectavuju"

reagovat Eliaska 27.11.2009 14:02  17%    +  -

Taky mám ráda kontakt s učitelkou. Kromě klasických třídních schůzek máme ještě individuální, kde sedí dítě, učitelka a rodiče a rozmlouvají. To se mi líbí. Naše škola ještě nabízí možnost, aby byl rodič ve vyučování a to kdykoliv a i bez předchozího oznámení. Nevím ale, zda to někdo využívá.
Jinak domácí úkoly jsou už třetím rokem mojí noční můrou!!! Jestli z toho jednou zešedivím, tak mi bude dcera přispívat na barvu na vlasy. Museli jsme to několikrát ve škole řešit, že nejde, aby dcera nosila domů tolik úkolů a pak jsme to dělali několik hodin. No např. ve 2. třídě dostávaly tzv. sloupčeky příkladů a bylo jich tam vždy cca 100. Děcko hotové už jen z představy toho množství. Teď se to dost zlepšilo, úkolů je méně a je to tak nějak rozumné. Nejhorší je psaní, to dceři nejde, ale vím to, lepší to nebude, tak to moc neřeším. Ale je mi záhadou, že ve škole má z diktátu jedničky (bez chyby) a doma udělá v každém slově chybu. Kde je problém?
Taky jsem teď zavedla zkoušení AJ v PC, je to rychlejší a zábavnější.

reagovat EllenK. 27.11.2009 11:39  100%    +  -

mala.divizna: zrovna jsem si říkala, jak ty dvě třídní schůzky za rok jsou zoufale málo. A je fakt, že většinu rodičů víckrát za rok opravdu nevidím a některé ani to ne. A samozřejmě to jsou ti, kteří by se měli zajímat nejvíc. Snad se opravdu ta komunikace zlepší.

reagovat mala.divizna 27.11.2009 11:32  100%    +  -

EllenK.: mě velice vyhovuje úzký kontakt s vyučujícím, a to je v případě mých dětí na základní škole praktické a speciální denně, protože je tam vozím a jezdím pro ně.
Vím, že na klasické základce není pro tohle prostor a taky to není u nás zvykem, být v kontaktu. Už se to ale taky zlepšuje, učitelky se učí používat e-mail, a už i v 7. třídě řešíme nutné věci vlastně obratem. Jsem těm ženským vděčná za to, kolik trpělivosti mají s mými dětmi i se mnou :-)
Jediné moje dítko, které problémy nějak nemá, je už v 1. ročníku střední, a tam už se do ničeho raděj nepletu

reagovat EllenK. 27.11.2009 11:24  100%    +  -

mala.divizna: já si také myslím, že pokud je nějaký problém, je třeba si promluvit a dohodnout se na nějakém ideálním postupu.

reagovat mala.divizna 27.11.2009 11:19  100%    +  -

Stefi: ono to taky záleží na učitelce. Některá nechce, aby rodiče úkoly opravovali, jen se podepsali, že to viděli. A druhá zase vyžaduje od rodičů za úkol odpovědnost, tzn. bezchybnost.
Jenže ono to někdy dost dobře nejde. Když je den blbec, tak pod úkol dodávám - nedařilo se, a podpis.
Zatím jsme vždy měli štěstí na dobré učitelky, které nic nehrotily.
A např. v případě dyslexie se hodně osvědčilo místo dlouhého čtení celé stránky, dostávat za úkol 1 řádek, a pokrok je obrovský. Vždycky to není o kvantitě.

reagovat Stefi 27.11.2009 11:09  50%    +  -

EllenK.: dík ,hned si stránky přidám do záložek ,občas využíváme třeba různé diktáty na PC ,klukovi to dost pomohlo .

reagovat Stefi 27.11.2009 11:07  50%    +  -

lenapa: no myslím ,že to není jen tak s děckem to psát na nečisto ,ono už bude děcko dostatečně utahané a v tom přepisu udělá chyb ještě víc .Ono toho maj dost ,ještě čtení atd.Tak to zabere hodně času a trávit nad tím 2 hodiny taky nejde.
Jinak si myslím ,že úkol je snad práce dětí a ne rodičů -ovšem neříkám ,že se nemá kontrolovat a nekorigovat chyby .

reagovat KIRIKOU 27.11.2009 11:06  100%    +  -

EllenK.: tahle třídní odešla do důchodu před 2 lety,takže měla ještě 3.třídu a já si pamatuji,že učila i mě VV a mě už je 34,ale byla docela hodná,teď,ale nevím.

reagovat mala.divizna 27.11.2009 11:05  100%    +  -

lenapa: není možné nechat dítě dělat úkol na nečisto a pak to přepisovat, je to 2x tak velká zátěž, jak kdyby dostal dvojnásob úloh.
To je velké přetěžování. Uvidíš, ono ti to samo ukáže, co a jak, jako každé z nás :-)

reagovat EllenK. 27.11.2009 10:56  100%    +  -

KIRIKOU: to se, bohužel, stalo i mému synovi. Po čtrnácti dnech jim onemocněla učitelka, nastoupí zřejmě až po Vánocích a učily je družinářky. Což v první třídě asi také není nejlepší.

reagovat KIRIKOU 27.11.2009 10:51  100%    +  -

EllenK.: Určitě a ne jenom tu angličtinu,ale i jiné.Bohužel jim dlouhodbě onemocněla jejich třídní a ted dostali novou a ta zas jede jinak-tak v tom mají trochu zmatky.

reagovat EllenK. 27.11.2009 10:45  100%    +  -

KIRIKOU: konkrétně na mých asi ne, já zrovna angličtinu neučím, ale v odkazech si určitě vybere...

reagovat KIRIKOU 27.11.2009 10:21  100%    +  -

EllenK.: Děkuji,mám kluka v 5.třídě a co mu dělá velký problém je právě angličtina a na vašich stránkách si to může pěkně procvičovat.

reagovat EllenK. 27.11.2009 9:48  100%    +  -

se zlomenou rukou....

reagovat EllenK. 27.11.2009 9:46  100%    +  -

Ahoj holky, stojím na obou stranách, mám prvňáka a učím v páté třídě.
Původně jsem aprobovaná na druhý stupeň a před mateřskou jsem učila na druhém stupni. Loni jsem vzala první stupeň a se zadáváním úkolů trochu bojovala, protože jsem to z druhého stupně neměla zažité. Někteří rodiče byli rádi, protože jsou děti hodně vytížené odpoledne, jiní byli neradi, že dítě nic nedělá. Letos se snažím úkoly zadávat a navíc jsem zřídila webové stránky, na které dávám spoustu odkazů s učivem. děti si mohou procvičovat na pc, což je asi víc baví, než opisovat z učebnic.
Pokud chcete, můžete stránky využívat i vy, tedy zejména odkazy. Na levé straně máte další odkazy na další stránky šikovných učitelek, které dělají spoustu užitečné práce.
Pokud mají někteří rodiče pocit, že je úkolů málo, mají možnost nechat své děti vypracovat úkol na pc, vytisknout a potom mi dítě papír odevzdá. Osvědčilo se mi to například i u holčičky se zlomenou rokouo, ťukat byla schopná
stránky pro školáky

reagovat Klerencova 27.11.2009 9:43  44%    +  -

Klerencova: oprava: ...dělala úkoly s dětmi s dys-

reagovat Klerencova 27.11.2009 9:41  44%    +  -

datli: asi jsem se špatně vyjádřila...

dost let jsem dělala úkoly právě s těmi různými dys... a hyper...a pod.
syn má poruchu pozornosti, musím s ním ty úkoly dělat...někdy i několik hodin, aby jsme se nezbláznili oba

chtěla jsem tím pouze naznačit, že se mi opravdu zdá té učební látky moc najednou, děti tápu a pak je na rodiči vysvětlovat učivo znovu. Bohužel-ne každý rodič to udělá, nebo ne každý to udělá stejným způsobem jako ve škole.

není to o inteligenci (ano, z jedinců s nějakou poruchou učení zpravidla vyrůstají kvalitní jedinci) nebo o tom, že dřív se děti s problémem ve škole neřešily.

reagovat Klerencova 27.11.2009 9:35  45%    +  -

Hermina: no vysvětluj to osmiletýmu dítěti
proč jim motat hlavu ?

reagovat lenapa 27.11.2009 8:55  21%    +  -

Zdravím holky nevím proč by neměli rodiče pomáhat dětem s úkoly sice školáka ještě nemám ale časem půjde a moje taktyka co si přectavuji je když příjde můj syn ze školy je že si na nečisto napíše jakýkoliv úkol ze školy já mu to opravím jestli tam bude mít chyby tak mu to vysvětlit proč to tak je a né ho nechat že to pozná učitelka samozdřejmě že to pozná ale když rodiče nemají s dětma dělat úkoly tak je dostávat rovnou nemusí nemyslíte?

reagovat Stefi 27.11.2009 8:34  49%    +  -

datli: tak to máš dobrý ,že chodí s diktáty za 1 ,mladej tohle dělá běžně i ve škole .
Přesně jak píšeš ,je malinko pomalejší ,ale je klidně schopný napsat slovo 2x .
Řekla bych ,že už není schopný se doma soustředit .-to značí to dvojí psaní.

reagovat Hermina 27.11.2009 8:24  26%    +  -

zdravim holky ... jsem sice zatim ještě akorát těhotná, ale přesto jsem si vás tady pročetla od začátku ... a musim říct, že s dost smíšenejma pocitama

jinak opozitum ke slovu ZATÍM by mohlo bejt třeba POZDĚJI nebo ČASEM, synonymum třeba MOMENTÁLNĚ nebo DOČASNĚ ... podle použitýho významu v kontextu ale taky BĚHEM TOHO, PARALELNĚ nebo SOUČASNĚ

reagovat datli 27.11.2009 8:03  40%    +  -

viann21: souznačné a mnohoznačné máme probrány asi měsíc ve třetí třídě.

No nevím holky,jestli ten systém,že učitelka si rozvrhne,co v které třídě bude děti kdy učit,je nejšťastnější nápada z ministerstva.

Mata69 a jen tak ze srandy-mš informace ,co dnes z těch spolužáků je?



Další dotaz-máte taky někdo doma dítě,které ve škole podává vyrovnané pěkné výkony,ale doma jak má napsat úkol,je to jeden velký megaškrtanec,ignorace háčků,čárek,Y,I a kolikrát nepochopitelně to slovo napíše i 3x po sobě?
Když jsem na to upozornila kdysi třídní,že naše úkoly jsou pro mne trestem,když vidím,čeho je malý schopen.Dělat s ním úkol tak,že sedím vedle něj,nemá smysl.To je v podstatě můj úkol.Opravy-pokud mu je nenadiktuju,nevidí je.Že to nechám ,ať si mladej uvědomí,jaké chyby dělá-od učitelky to pochopitelně vezme jinak jak ode mne.
Dostala jsem odpověď-že úkoly musíme dělat s rodiči a jsme za ně zodpovědni.
Tak si na opravy už brávám odlišné pero,ať je znát,jaký výkon je od mladého a co ode mne.
A vzápětí donese z diktátu 1* a je to bez chyb.Nechápu,ale vím o tom,že to tak prostě u nás je.

reagovat Durga 27.11.2009 7:48  46%    +  -

datli: Jen k tomu socialismu - pomíjím kapitalismus. Ale ten rozdíl, který popisuješ byla definice socialismu a komunismu. v komunismu se mělo rozdílet podle potřeb, v socialismu podle práce. Ale taky jsem nechápala, kdo bude určovat co potřebuje a co ne.

reagovat janky 27.11.2009 6:13  31%    +  -

viann21: někdy pomůže vyměnit si děti s kamarádkou - máme stejně staré starší ratolesti, a když už máme pocit, že to své přizabijeme, tak si je vyměníme. Od cizího to dítě nějak líp vnímá a rychleji na to přijde. Možná to dělá i jiný přístup. Kačence nejde matematika, ten můj považuje psaní za nebetyčný opruz - stejně bude psát na počítači jako já:-) A úplně nejhorší je cvičení na klavír - to se někdy blíží týrání rodičů i děcek Ale jakmile se to naučí, to je radosti - hlavně na jejich straně, na straně rodičů je únava taková, že to ani nevnímají...

Váš názor:

Jméno:

Nejste přihlášen(a). Je lepší se nejdříve přihlásit.


Přihlásit na tomto počítači trvale:
  Registrace
diskuse:
Diskusi založil(a): Anonym
přispívání bez omezení
Nástenka - Stát se členem
Členové diskuse - Členové online:
Nacházíte se v sekci:
Diskuse -> Rodina a děti
Přečtěte si