Poradíme si s úkoly našich dětí?

Zatím jsme ve třetí třídě a já začínám tápat nad úkoly.Nenacházím totiž slušné vysvětlení úkolů a to v učebnicích ani na netu.Můžeme si radit navzájem?
25.11.2009

Diskusi založil(a) 25.11.2009 datli

životný-neživotný

Co se řekne v prvním a čtvrtém pádu shodně, je prostě neživotné (1.pad co? peníze, 4. pád vidím co? peníze) a co je odlišné (kdo? sněhulák, vidím sněhulákA) je životné...

datli 18.3.2010 7:37

myspace backgrounds
Myspace Backgrounds

datli 13.1.2010 18:41

datli 15.12.2009 20:35

Do konce školního zbývá:

datli 28.11.2009 15:49

tipy na dobré stránky

http://diktaty.ewa.cz/diktold/ diktáty http://www.pripravy.estranky.cz/ taky šikovné stránky ,nejen na češtinu

datli 27.11.2009 23:22
 
 
 

reagovat datli 21.3.2010 10:25  50%    +  -

děti tohle vyplňují od začátku roku.Mě v tom vadí,že se převážně popisuje sebekritika,v malé míře i sebeuznání.Ale stabilně v tom je spíš uvědomování si,že dítě zlobilo.Ději údajně jsou zlobivější,než je běžné.
Nicméně by bylo logičtější,že po nějaké době by to mělo mít na děti účinek a efkt by se měl projevit třeba úbytkem takovýchto druhů vyplňování.A naopak by měl následovat pak jiný tip doplňování.
Anebo by to vyplňování mělo úplně zmizet.
Ohradím se,protože z mého pohledu už jde o zamýšlení se nad tím,jak stabilně zlobí,že jsou tím špatní-tím nic nevyřeší.
Patřík k těm šťastným rodičům,co mají dítě hodné,nezlobivé-Mirek Dušín je proti němu žabař.A takové vyplňování v tom uťápnutém bobkovi ještě víc podle mě vyvolává zaraženost,že i v této oblasti je špatné.A matko bojuj si pak s povzbuzováním,že je dobrej.

reagovat Tokamak 21.3.2010 9:44  55%    +  -

No tohle vyplnovat by mě taky švihlo.. k čemu je jako tahle blbost dobrá?

To bych asi opravdu dala hlasitě najevo svůj nesouhlas..

reagovat Stefi 20.3.2010 22:58  89%    +  -

datli: šmarjá co to jako je ?????? ,to jako normálně vyplňujete ?

reagovat datli 20.3.2010 19:19  50%    +  -

Ahoj rodičovstvo.
Právě jsem si přečetla týdenní plán mého syna-3. třída na další týden.Vše tak normální a obligátně nakonec hodnocení a posudek,jenž mě už ale strašně popudil:
Každý sám vymyslí 5 pravidel ,která by měla platit ve třídě.Společně pak vytvoříme pravidla třídy.
*Tento týden se mi nejvíce líbilo:
*Tento týden jsem byl zklamaný,protože:
-------------------------------

Minulý týden bylo:
zhodnoť svůj týden:
Chování o přestávce,Aktivita v hodinách,Zvládnutí učiva,Velikonoční tvoření -snaha a pečlivost,Vypracování pracovních listů-správnost a rychlost.

-----------------------------------------

další týden
za tento týden si zasloužím pochvalu za:
pokárání:
těším se na prázdniny,protože:...


Holky,asi napíšu,že s tou sebekázní,její identifikací,a sdělováním,co děláme a kde asi končíme,vůbec se mi to nelíbí.

reagovat datli 18.3.2010 7:35  51%    +  -

MajkaS: s dovolení tvé vysvětlení pro životnost dám na nástěnku.Neznám to pravidlo,no a možná se nás najde víc ,kterým pomůže.

reagovat Tokamak 17.3.2010 21:39  56%    +  -

MajkaS: přesně tohle taky moc nepobírám.. neživotná škola bez školy, jako životná žena bez ženy.. no to je ono o čem píšeš.. pak se v tom prase vyznej co :)

reagovat MajkaS 17.3.2010 20:54  5%    +  -

K tématu životnost x neživotnost. Syn mě překvapil, že prý sněhulák je životný... A opravdu, v knížce měli, že si nemáme plést živost s životností. Co se řekne v prvním a čtvrtém pádu shodně, je prostě neživotné (1.pad co? peníze, 4. pád vidím co? peníze) a co je odlišné (kdo? sněhulák, vidím sněhulákA) je životné... Jsem z toho na palici...

reagovat datli 3.3.2010 18:38  40%    +  -

Mám prosbu.Jedem lyžovat do Itálie a posledně jsme se tam vůbec nedomluvili anglicky.A jídelní lístky tam měli v němčině.
Nemáte někdo odkaz na nejčastější jídla v němčině?

reagovat Tokamak 28.2.2010 20:06  40%    +  -

datli: asi to bude stroj bez stroje.. občas se člověk vážně totálně na něčem zasekne :)

Jinak co si matně pamatuju, tak jsme taky používali V1 a V2, mělo by to být ono.. :)

reagovat datli 28.2.2010 15:06  41%    +  -

A já dám dotaz.Za nás se učilo určování vět hlavních a vět vedlejších u souvětí.
Syn teď zameškal a má se to doučit.Jenže spolužák mu to vysvětloval jako V1 A V2.Nebo je to něco jiného?Učebnici má pochopitelně tradičně ve škole

reagovat datli 28.2.2010 15:03  41%    +  -

Tokamak: tak u toho ještě nejsme.Vzpomínám si dobře,že se to dělí na životné a neživotné?
Čili muž,bez muže je životný a stroj neživotný?Anebo to ještě s něčímmotám?

reagovat datli 28.2.2010 15:00  41%    +  -

Tokamak: p peníz, -e m., mn. 1., 4. peníze, 2. peněz, 7. penězi; vedle toho 2. penízů atd., 7. penízi (na označení jednotlivých mincí)

jsem našla v gramatice.

http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=pen%EDz

reagovat Tokamak 27.2.2010 21:26  40%    +  -

Holky.. peníze.. to je peníz, bez peníze, jako stroj bez stroje?? Fakt už mi to nemyslí.. ale ten tvar u sklonování mi přijde dementní

reagovat datli 8.2.2010 17:45  35%    +  -

tak už to asi úplně chápu-dík.

reagovat Tokamak 8.2.2010 17:14  57%    +  -

Tady je to docela dobře vysvětleno..

číslovky

reagovat Tokamak 8.2.2010 17:12  57%    +  -

datli: ano ano :) to je podobné jako když se řekně několikátý.. taky to není přídavné jméno, ale číslovka.. zní to divně, že :-/

reagovat datli 8.2.2010 17:09  35%    +  -

Tokamak: já jen...ujistit,takže nikdy přídavné,ale vždy na počet-přiřadit číslovku.

reagovat Tokamak 8.2.2010 16:18  57%    +  -

datli: druhý, pátý je číslovka řadová.. ne přídavné jméno.. odpovídá se jima na otázku kolikátý.. zrovna v říjnu jsme se to učili ;-)

reagovat datli 8.2.2010 13:48  35%    +  -

Poprosím o vysvětlení.Když napíšu druhý,pátý...
vždy je to číslovka?Anebo to vyplývá i z kontextu ,že by to bylo přídavné jméno?

reagovat Tokamak 2.2.2010 21:25  56%    +  -

datli: kyselý.. sladký.. taky bych řekla.. pokud to bylo z češtiny, nehledala bych v tom nic složitého :)

reagovat Stefi 2.2.2010 18:54  56%    +  -

datli: no to je dobrý ,co tam teda mělo být ,asi sladký ? S těma záchodama je to dobrý ,podle mně je to spíš problém učitelů ,dobře poučit děcka doma ,ale ty tam přece s nimi nejseš ,že ,abys je ohlídala .

reagovat datli 2.2.2010 18:19  33%    +  -

Tak jsem dneska zvedla v údivu obočí-syn donesl vzkaz,jenž byl nadiktován celé třídě.V něm nazlobená paní učitelka informuje o hrůzách hygienických na wc-roztrhaný toaleťák po zemi a plno vody.A proto nebude děti v hodinách pouštět na toalety.
Už mě ty vzkazy podobného založení točí,tak jsem napsala odpověď,že s řešením nesouhlasím.A že jsem děti znovu poučila o chování se na wc a nechala to podepsat i syna.
Kluk tvrdil,že popis,který p.u. vylíčila ,nezažil,nicméně se to mělo odehrát na dívčích záchodkách.


A z učení-napište protiklady:kyselý-
Špekulovali jsme,jaký je ve skutečnosti protiklad,a napsali jsme po řádném vysvětlení pojmu-zásaditý.
Opraveno vlnovkou ,s ústním konstatováním,že tohle ještě nebrali.U nás doma jsem tedy krapet popředu v přírodních vědách.Toš tak u nás veselo.

reagovat datli 26.1.2010 20:20  35%    +  -

je POCHVALA podstatné jméno vyjadřující děj?

reagovat datli 13.1.2010 19:27  38%    +  -

No jsem zvědavá ,co bude u nás za známky.Celej rok psal kluk diktáty na 1 a včera měli pololetní velký diktát a za 2.Češtinu klasickou asi dělali dnes,jsem zvědavá.A matika bude zítra,tam tuším,že asi bude ve finiši za 2.Leda by nás muselo osvítit.Tak trošku jsem přemýšlela,že vysvědčení ve 3 třídě není nikterak stěžejní pro další postupy na nějaké speciálnější školy-gymply,sportovky a pod,takže pojedem na tolik % výkonu,kolik v rámci možností zvládnem.Máme taťku teď dlouho pryč a v přípravě ten rodič dost chybí.
Dala jsem si závazek-pochopit,vysvětlit a naučit látku,ale 100% výkon nemusí být.Hlavně když pochopí základy.

reagovat Topka 13.1.2010 19:00  100%    +  -

datli: Tam chodil do speciální školy Klíč, nevím jak to s tou školou přesně je, dávají tam i nadané děti, ale platí to rodiče, u těchto nemocných nevím. A ti jim neprodloužili smlouvu spádově patří do Anči školy a škola ho musela vzít.

reagovat datli 13.1.2010 18:34  38%    +  -

Topka: proti integraci hendikepovaných nic také nemám.Děti se tím dost naučí o skutečném životě.
Jen si myslím,že když dítě dlouhodoobě narušuje vyučování,je pro všechny přínosnější speciální péče a v menším kolektivu.

reagovat Topka 13.1.2010 18:24  100%    +  -

datli: Víš co já nemám vůbec nic pro zařazovaní dětí s postižením do běžných tříd, naopak pro zdravé děti je důležité, aby věděli, že jsou děti, které mají problémy a musejí jim pomáhat a naučili se s nimi žít. Ale tento chlapec není jen hyper, má spousty nemocí a speciální škola se ho zbavila jako nezvladatelného. Což už o něčem svědčí. Tento chlapec je ve 4.třídě, takže pokud by to byla jen nezralost tak se na to přišlo už dávno. Naštěstí už dostal asistentku, budou sedět až v zádu, protože ona k němu pořád hovoří tak aby nerušili výuku a bude chodit jen na některé hodiny, aby si i děti od něj odpočinuli.

reagovat datli 13.1.2010 18:19  38%    +  -

Mám doma brožuru k tématu lehké mozkové dysfunkce a jak s dětmi pracovat.
Psali tam o dětech,u kterých ještě LMD nebyla určena,dítě v kolektivu působící jako značne nevyhovující,protože moc zlobí.Školka se s oblibou děcka zbaví s tím,že je zralé na školu,aby už hlavně další rok ve třídě nebylo.
Přitom další rok dozrání by mu dost prospělo.
Jenže zřejmně ještě asi mnoho pedagogů nedokáže odhadnout,že to dítě má poruchu ,nikoliv že je to zlobivec.
Zažila jsem u syna ve třídě právě takového chlapce.Poradna i škola doporučili nejmladšímu dítěti odklad,maminka ale dítě do školy dala.Po měsíci,kdy byl kluk ve škole ,se vrátil do školky.Strašně zlobil,bojkotoval,brzdil a spolužákům dost bolestivě ubližoval.Učitelka na schůzkách apelovala na mámu,žeby prcek ještě měl rok počkat a dozrát.Že se s ním nedá pracovat a dost brzdí zbytek třídy.
Pravda-tady psychologická poradna přišla na to,že dítě má poruchu,nicméně máma s tím nepracovala vhodně,naopak to brala jako rasismus.Podotýkám,to dítě bylo bílé,po stopách róma ani fň.Sama máma byla dost slabší.

reagovat Tokamak 13.1.2010 15:44  74%    +  -

Topka: ahoj.. no tohle mi taky nepřijde normální.. jasně, že jsem pro začlenování postižených dětí do ZŠ, ale na druhou stranu je postižení a postižení.. nemělo by to být na úkor ostatních dětí..

reagovat Tokamak 13.1.2010 15:43  74%    +  -

datli: to slovo je oblíbené asi v širších vrstvách obyvatelstva

stránkování diskuse:

Váš názor:

Jméno:

Nejste přihlášen(a). Je lepší se nejdříve přihlásit.


Přihlásit na tomto počítači trvale:
  Registrace
diskuse:
Diskusi založil(a): Anonym
přispívání bez omezení
Nástenka - Stát se členem
Členové diskuse - Členové online:
Nacházíte se v sekci:
Diskuse -> Rodina a děti
Přečtěte si